De sneeuw is dichtbij

Vanmorgen pas omkwart over 8 wakker,goed geslapen met wat hulp . Eerst de katten en een ontbijtje gemaakt dan terug lekker warm worden en een rondje tv.
Douchen en een kop koffie , ik ben klaar voor de nieuwe dag. De sneeuw is nog niet aangekomen maar we zien het zakken. Eten voor Jan klaar gezet en gezegd wat hij ermee moet doen. Hutspot met een Laibchen,
Om half 12 op weggegaan en voor mijn gesprek bij de PSN. Een goed gesprek gehad denk ik. November mag ik weer. Op de terugweg een broodje met Salat, komkommer ,ham en kaas gekocht en opgepeuzeld. Half 2 weer thuis. Betrapte Jan dat hij met mijn keuken handdoek die ik vanmorgen schoon had opgehangen probeerde het raam schoon te maken. Ik had hem gevraagd om de vensters te poetsen. Doet hij normaal altijd maar hij dacht er nu snel vanaf te zijn met het gevolg nu de zon door komt en er op schijnt het een en al vegen zijn. Hij vertrok gelijk om te gaan stofzuigen. En hij hangt de handdoek dan gewoon terug. Dus ben benieuwd of hij nog wat aan de ramen gaat doen. Vanmorgen al meerdere aanvaringen met hem gehad. Dan zie ik om kwart voor 11 zijn ochtend medicijnen staan dus ik zeg hem dat hij zijn medicijnen moet nemen. Dan kom ik weer terug en zit hij nog steeds in de huiskamer en zeg hem nogmaals dat hij zijn medicijnen moet nemen en dan wordt hij boos. Ondertussen de tweede was in de machine en de eerste in de droger. Dat geeft het gevoel dat ik nog wat nuttigs gedaan heb.
Verder zelf ook rustig aan gedaan, Jannick kwam eind van de middag een bak koffie halen en die gaat morgen weer werken. Zijn diarree is weer over. Mijn neus is al bijna beter en geslonken. daardoor ook geen koppijn meer.
Jan heeft toch nog de ramen gepoetst en ik kan in de keuken en huiskamer weer naar buiten kijken.
Weer een dag voorbij-
Nog wel het een en ander om na te denken, de psych zegt dat het tijd wordt om iets voor mijzelf te doen. Maar wat kan je hier doen voor jezelf? De dingen waar ik van houd kan je hier niet doen. Een vriendin heb ik niet hier om samen iets te doen. De Corona heeft het nog veel moeilijker gemaakt. Verder moet je voor veel dingen ook de financiele middelen hebben. Maar ik heb wel besloten om deze winter weer een wandelkaart te kopen . Dan kan ik met alle liften en gondels gaan en heb ik een stuk vrijheid. Ik ben graag boven op de berg. Ik vind het heerlijk om met Theresa mee te gaan en dan mijn eigen ding te doen als zij bezig is.Of helemaal alleen de Dachstein op gaan en daar wat eten of koffie drinken en genieten. De afgelopen 2 jaar ging dat allemaal niet. Ik heb toch goede hoop dat het deze winter wel weer kan. En verder denk ik nog na.

je kan ook het tekenen oppakken dat kon je zo ontzettend goed

els molenaar 2021-10-13 23:47:49

Wandelen is zeker heel leuk en goed. Lekker even zelf je gedachten ordenen. Maar ook tekenen is leuk. Of ,ik weet niet of je dat leuk vind, Diamond painting. Lekker priegelen... 😘