gezellig drukke dag

Vanmorgen werd ik om 7 wakker enmoest even naar de toilet. Ik dacht hu er brand licht in de huiskamer en hu ook in de keuken. Ik had niet bemerkt dat Jan was opgestaan. Hij had de beesten ook al eten gegeven. Hij brengt Theresa een stuk op weg naar school. Meli doet Sabrina wegbrengen. En Oma een ontbijtje gemaakt en in bed opgegeten bij de ontbijt tv. Dan om 8 wel opgestaan en aan de koffie. Meli is gaan slapen die heeft vanavond nachtdienst. Oma kookt tussen de middag voor het hele huishouden. We halen Sabrina op en Theresa is al vroeg uit dan Opa dan gaat hij haar ook halen. Ook al was het nog maar 9 graden toch de deur open gezet en de katten renden naar buiten. Strak blauwe lucht en veel zon.
Ik moet nog bedenken wat ik voor de meute ga koken.
Ik besloot om Grieks te koken. het werd Griekse salade met olijven en feta, kofta (Griekse gehaktballetjes), Souflaki, tomatenrijst en zaziki en wat patat gebakken. Alles zelf gemaakt dus ik was wel even bezig. hadden gisteren bij de NKD balkon opklaptafeltjes die je aan de rand hangt gekocht. Ze waren in de uitverkoop 5 Euro. Van een heeft Jan het blad gebrukt om de toonbank van het winkeltje van Sabrina te vergroten. Ze is nog al onhandig met 1 hand en een smal plankje daar stoot ze haar kassa vanaf. Het blad bleek precies de breedte te zijn en heeft Jan erop vast gezet. De ander is voor ons balkon daar kan onze tafelgril opstaan dan kunnen we gewoon aan onze tafel eten buiten.
Ik had een berichtje van Diane want ze vroeg of Theresa haar verjaardagskaart niet had gekregen, Dus ik Jannick gebeld en gevraagd en hij dacht dat de kaart bij de Post lag. Dus ik even gaan kijken en zie daar was de kaart. Theresa kon het gelijk open maken en helemaal blij. Dus toch aangekomen.
Ze liet mij muziek horen van een violiste (ik kende haar niet en de naam alweer vergeten) en inderdaad erg mooi dus ik herinnerde mij dat ik een CD van Vanessa may moest hebben en die aan haar laten horen. En haar ook gezegd dat ze ook eens naar David Garrett moet luisteren. Goede smaak moet je stimuleren.
Zo waren we toch weer bezig. Jan liep om half 12 Theresa tegemoed en ging om kwart voor 1 op weg om Sabrina op te halen. Toen hij terug kwam was het eten klaar en was Meli ook opgestaan. Dan samen gegeten. Meli ging met de kinderen naar de tuin en na het opruimen ik ook. Jan kwam ook en Meli ging koffie maken. Laat ik een van de 2 mooie thermoglazen vallen. Ik weet iets voor de Sinterklaas voor haar.
Nog de struik van de buren gesnoeid , die takken waren zo lang sommige 6 meter. Dan waren ze ook nog met elkaar vervlochten. Dan heb ik alles over het hek naar beneden bij ons gegooid daar lag al een berg. Maar ze bleven achter het hek in de hoogte steken dus Jan heeft met een hark het naar beneden gehaald. Morgen hakselen. Jannick kwam thuis en hij ging eerst douchen en ik ondertussen zijn eten klaar gezet. Dan hebben Meli en ik samen met Jannick aan de eettafel gezeten tot hij klaar was met eten. Dat is toch gezelliger. Jannick ging zich in zijn brandweer uniform heisen en Theresa en ik maakten ons ook klaar om naar de Taekwondo te gaan. Meli zou wat later weggaan naar haar werk en Jan paste op Sabrina. Toen Jannick en Meli naar beneden wilde lopen bemerkte ik ineens de stank die Sabrina verspreidde dus ik roep en die 2 stikkend van de lach en renden naarbeneden , Dus Oma zich opgeofferd om Sabrina uit te pellen. Ik wilde eigenlijk eerst kijken want soms ruft ze gewoon maar toen ik haar jurk omhoog deed stak er een grote bobbel aan de achterzijde uit dus ik hoefde niet verder te kijken , het was zeker.
Toen we weg gingen en bij ons op de brug waren kwam er een man uit een auto en ik had al gezien dat het een Nederlands nummerbord was. Dus hij begon in het Duits en ik antwoordde hem in het Nederlands. Hij wilde de weg weten naar de Stoderzinken en hij vroeg ons of we wisten of de Brunnerhütte (de naam zei ons niets volgens hem boven nog een minuut of 20 lopen) open was. (vanaf 1 oktober zijn de meeste hutten gesloten) . Hij zei maar het is toch mooi weer maar er is al sneeuw gevallen en er is meer voorspelt en juist daardoor is de grensdatum van opening 1 Oktober. Hij vroeg er is toch ook een hotel boven en wij uh geen hotel maar Jannick zei hoe heet dat andere ding helemaal boven en ik het Steienerhaus . Dus Jannick op zijn telefoon gekeken en gebeld en ja ze waren open en hadden kamers vrij. Het restaurant was alleen open voor hun gasten dus hij kon er ook eten. Hij vertelde dat hij van oorsprong uit Bruck ad Mur komt en hij momenteel veel in zijn ouderlijk huis daar is. Hij woont in Nederland daar is hij heen geemigreerd. Dat hij heel vroeger op de Stoderzinken kwam. Hij bedankte ons voor alle moeite. Gewoon even snel een leuk gesprek. Bij de Taekwondo heeft Jannick kennis gemaakt met Reza en de papieren ingevuld voor aanmelding. Reza zei ook tegen Jannick hoe blij hij met Theresa is. Er zijn nu veel kinderen die Theresa kent en ook een paar die ook eerst de karate in Schladming hadden gedaan. Jannick en ik hoefden niet te blijven en Jannick had de jaarvergadering bij Loy en zei we kunnen er wel heen gaan en een kop koffie drinken want voor mij was het geen doen om terug naar huis te lopen want dan was ik thuis gekomen en had weer terug kunnen gaan lopen. Dus bij Loy koffie gedronken. Ik ging Theresa ophalen en had in de tussen tijd het inschrijfgeld en de Semesterbijdrage uit de automaat gehaald. Dan was dat maar geregeld , Jannick vraagt het aan Ingrid terug voor mij. We hadden ook aan Reza gevraagd om voor Theresa een Taekwondopak mee te nemen en we hadden het over de maat gehad en zo. Na afloop vroeg Reza aan Theresa hoe lang ze karate had gedaan en Theresa zei een paar jaar tot de groene band. Ze moet bij Taekwondo weer opnieuw beginnen maar Reza zei haar jij klimt heel snel omhoog en zei haar wacht even. Ondertussen stond ze in de kleedkamer de oefeningen mee te doen die de volwassenen daar aan het doen waren. Daar waren ook een jongen van een jaar of 13 en een nog jong ventje en klein maar wel de bruine band. Dus Theresa zei me oh dan mag ik ook daar mee doen als ik de groene nad heb. Ze hadden allemaal de bruine op 2 na een blauw en 1 groen. Bij Theresa in de groep zijn meisjes van een jaar of 16 die nog niet zo ver zijn dat ze in de tweede groep trainen. Voor Theresa is het een opsteker dat ze weet dat ze goed zijn. Reza wilde wat sport achtergronden weten van de familie en zei oh dan zit het wel goed, Toen hij terug kwam had hij een Taekwondopak bij zich en zei probeer het als het goed is neem je hem mee en anders weet ik in ieder geval welke maat het wel moet zijn. Hij zat als gegoten en Reza liet zien hoe het vast gemaakt werd. het heeft aan de binnenkant van het bovenstuk een koord die je vastzet aan een knoopje aan de andere kant zodat de achterzijde mooi glad blijft zitten. Theresa kreeg de band van hem en hij zei dan kan je hem zelf vast wel knopen en zie dat deed ze goed. Ze kent haar eerste Koreaanse woorden . Reza benadrukte opnieuw dat ze het helemaal in haar heeft en dat heeft hij ook tegen haar gezegd. Hoe trots kan je zijn? Ze wilde het pak ook aanhouden dus de jas erover aan en op weg naar huis. Onderwetg naar huis sprak Theresa haar ongerustheid uit, ze is bang dat Papa te weinig geld heeft, ze weet dat Mama niet wil dat ze naar Papa gaan en ze zei dat Mama heeft gezegd dat we het huis moeten verkopen. Ik vind het zielig voor Theresa want die lijdt er echt onder. Thuisgekomen was Sabrina al helemaal bedklaar dat had Meli nog gedaan voor ze wegging. Dus die ging om half 8 erin zonder tegenstribbelingen. Theresa mocht tot 9 uur bij Oma nog opblijven. Ze hebben morgen geen school. Dan belde Jannick dat hij onderweg naar huis was en dat hij nog net op tijd gebeld was voor hij ging drinken want hij had nog een vergadering in Stainach van de katastrofenhulp van het Rode Kruis. Ik vroeg had je het niet in de agenda staan en hij zei nee ben ik vergeten want het werd door de Corona steeds verschoven. Dus niks drinken maar naar de volgende verzameling.
Voor ons een rustige avond.

Stoere meid hoor zo in dat pak

Liduina 2021-10-01 23:25:44

Jullie hebben het maar druk met de tuin en het speelhuisje het houd jullie lekker bezig

Erna 2021-10-02 10:59:59

Foei Nicolette, niet weten wat de Brunnerhütte is!!! 😂 Weet jij hoe die man heette?