Tierarzt en een 2e hands kastje gekocht

Oostenrijk, Steiermark

Mittwoch 15.Juni
De dag begon niet met mooi weer maar gelukkig veranderde he zich en werd het tussen de wolken door zondag en lekker warm.
Ingrid was al vroeg met de zieke Jannick naar Schladming want hij moest nog naar de tandarts ook. Daar bleek hij snel klaar nieuwe afspraak over 14 dagen en nu niets gedaan. Wij gingen met onze katten Felicia en Fiep naar dr. Frei de dierenarts. Dat vinden ze niet leuk. Bij de dierenarts angekomen bleek het even te gaan duren want hij was weg geroepen voor een geboorte. Maar ach hij neemt voor ons ook altijd alle tijd dus op hem gewacht. Op de gebitten na alles weer goed , de inentingen gekregen, de ontwormingskuur en 160 euro lichter. Nou ja 1x per jaar , als je dieren neemt moet je er ook voor zorgen maar het is niet echt weinig.
We waren dus pas eind van de morgen weer thuis en het eten werd een beetje later. Maar voor mij heerlijke spareribs aangezien Jan er niet van houdt voor hem de overgebleven worsten van gisteren.
In de middag had ik in Trautenfels afgesproken om naar een badkamerspiegelkast te komen kijken, Die van ons is mist een stukje glas aan 1 van de deurtjes en ik erger me al heel lang eraan. Nieuw spiegelglas erop kan ik net zo goed een nieuwe kast kopen zo duur. Maar een nieuwe kast ook niet goedkoop. Nu eentje 2e hands gekocht en ik ben er super blij mee. Was even zoeken tot ik het goede huis had gevonden maar gelukt.Zonder straatnamen en alleen een nummer is het vaak flink zoeken. Gelukkig een telefoonnummer van hen en toen bleken we er vlakbij geparkeerd te hebben. Misschien gebruik ik het andere kastje ook nog wel en haal ik daar het kapotte deurtje uit . Maar voor de badkamer werd het dan te weinig spiegel naar mijn zin , nu zelfs nog wat groter.
Theresa was met ons mee gereden vindt zij gezellig en ach wij ook. Dan heeft Jan ons thuis eruit gezet is zelf weer gaan werken.
Dan ging Ingrid met Jannick naar de huisarts, hij voelt zich belabbert en heeft ook steeds het gevoel van zijn stokkie te gaan dus net als ik het weekend toen ik bijna daardoor van de trap viel. Ik heb het gevoel dat het bij mij nu aan het beteren is. Volgens de huisarts zomergriep. Maar ja als je werkt ben je verplicht naar de huisarts te gaan en je ziek te laten schrijven. Gisteravond viel ik ook pas weer na 2 uur in slaap, gewoon benauwd en hoesten. Alleen ´s nachts last van en in de avond. Maar ik geloof dat de verstopte neus nu afneemt , maar die loopt nu non stop. Maar ja het weer helpt ook niet echt van koud naar warm en weer terug en dan vaak nog binnen een dag. Jan moest mij vanmorgen wakker maken omdat we dus om 10 uur in Stein een afspraak hadden.
Maar goed op naar morgen en voor morgen wordt er een hele hete dag opgegeven .