Wat een verschrikkelijk weer

Het hoost en hoost het is koud en we zitten met de houtkachel aan. Vanmorgen werd ik gewekt door Theresa die snikkend naast mijn bed stond huuuuuuuuuuu mijn mama is er niet en Sabrina is er niet en ik heb zo´n hongerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Dus wat aangedaan en met haar naar beneden waar we Ingrid tegen het lijf liepen die heel even naar buiten was gegaan en Sabrina sliep gewoon. Tja ze was wel heel blij dat Mama er toch was. Ik weer het bed ingegaan want het was nog erg donker en regende hard en ik had het koud. Later kreeg ik de babyfoon want Sabrina sliep nog steeds en Ingrid ging Theresa weg brengen. Het is ook stormachtig absoluut geen aangenaam weer. De hele dag de lichten aan en ook de houtkachel snort. Hadden we lekker gegeten zeg ik tegen Jan en nu weet ik dat ik eigenlijk wat anders zou eten. Ik had al gehakt uit de vriezer gehaald. Dus na het eten alsnog gehaktballen gemaakt en morgen dan maar de Rucolastamppot erbij. Vandaag had ik een aardappel anders schotel met boontjes. De aardappel anders had ik laatst bij de Action meegenomen.
O ja Erna nu je dat zegt van die Gouda´s glorie weet ik dat het dat was. Mij viel Calve in. Maar helaas we moesten het met de Zaanse doen. Maar ik moest wel echt aan Ma denken toen ik het at.
Voor de rest niet zo heel veel bijzonders gedaan, een beetje lezen in mijn boek.Daar vrolijk ik echt van op , je hoort me ook regelmatig hard lachen.
Ik hoop snel iets te horen of het definitief doorgaat om naar Spanje te gaan dan kan ik de reis gaan regelen en onderdak zoeken voor de heen weg. Ik denk dat we dan wel in Frankrijk in het zelfde hotel gaan als toen we laatst naar Spanje gingen maar in Italie moet ik iets anders zoeken want we gaan nu niet eerst naar het Gardameer.
Eindelijk is het stekkertje van de voeding die je in de pc steekt gebroken. Ik heb een HP en ipv een gebogen stekkertje was het een totaal rechte en altijd ligt het in een bocht. Jan heeft hem provisorisch gemaakt kijken hoe lang het nog gaat voor ik een nieuwe voeding moet kopen.
Eind van de middag kwam Theresa nog haar Scula doen en daarna een boterham en appelbeignets die ik gemaakt had. Dan vertrok ze weer naar beneden-
We hebben nu in Oostenrijk een Nederlandse school, voor ons iets te ver want beide scholen zijn in de omgeving van Graz. Het is op maandagmmiddag van 4 tot 6 uur . De ene groep is voor kinderen die al Nederlands spreken de ander voor kinderen die het nog moeten leren. Ze krijgen subsidie vanuit Nederland. Ik moest wel lachen want ze doen aan de avondvierdaagse en uiteraard Koningsdag en Sinterklaas. Ze zijn ook bezig om voor de kinderen die te er weg wonen om een onlineschool te beginnen. Dat zou wel iets voor Theresa zijn.

Hahahaaaa! "We moesten het met Zaanse doen". Hahahaaaa! Zaanse is de lekkerste!!!! (En de beste omdat het de minste koolhydraten bevat) ;-)