Oude jaar uit

Oostenrijk, Salzburg

Donnnerstag 31.Dezember
Was al vroeg wakker, en dan maar opgestaan. Met Erna oliebollen gaan halen en Els was al aangekomen om mij te halen. Dan gaan rijden en Els heeft mij bij de luchthaven afgezet. Nu even zitten met een koppie chocochino. Ben blij dat ik weer naar huis kan om samen met Jan het jaar af te maken en het nieuwe jaar te beginnen. Ben helemaal blij want hij komt mij samen met Theresa in Salzburg halen. Ze vraagt staads aan Opa waar is Oma?? en dan zegt ze zelf al o ja he in Holland. Ik heb die kleine knuffelkont gemist, voel nu al haar armpjes om mijn nek.
Het is nu afstand nemen en het normale leven weer oppakken. Ik weet het is goed zo.

Een hele goed snelle vlucht gehad en toen ik uit het vliegtuig kwam zag ik Jan met Theresa al op het dek staan. Theresa hoorde ik Oma Oma roepen. Dat maakte me helemaal blij. Ook hier ging het supersnel met de bagage en was snel bij hen. En inderdaad die kleine armpjes om mijn nek en kusjes.
We reden naar huis en Jan reed in de auto van Ingrid. Theresa lijkt heel veel op haar vader ook met haar streken dus we schrokken ons te pletter toen het lampje aan gaf deur open en bleek dat ze de vergrendeling open had gemaakt. We verloren haar vader ook ongeveer rond deze leeftijd zo wat op de A12 onder het aquaduct en zij deed het op de weg naar huis. We zijn langs de weg gestopt wat niet geheel ongevaarlijk is maar Jan kreeg het kinderslot er niet op. (later thuis bleek dat het voor in moest) Deed ze het toch nog een keer. Jan heeft haar zo hard toegesproken dat ze alleen nog maar kon huilen en het daarna niet meer heeft gedaan.
Dus we zijn helemaal heel en gezamelijk thuis aangekomen.

Uitpakken, opbergen, wassen enz. Gelijk begonnen. Helaas hebben ze mijn koffer nogal hardhandig behandeld want niet alles is heel over gekomen maar niets wat niet gemaakt kan worden. Mijn Snappy hangt al in mijn boom die was gelukkig heel gebleven.

Ingrid had gevraagd of ik gevulde eieren wilde maken dus dat ook gedaan. Zij zijn naar het kindervuurwerk bij de brandweer gegaan. Jan en ik zijn thuis gebleven. Ze zijn thuis gekomen hebben Theresa naar bed gebracht en zijn bij ons gekomen. Was een gezellige avond met een drankje en een hapje. Om 12 uur is de fles die ik van Erna had gekregen opgegaan. Een fles Bottega Gold brut een Italiaanse champagne/prosecco uit de omgeving Venetie , heerlijk en echt goed en niet goedkoop. In de avond hadden we al een fles Oostenrijkse prosecco gedronken uit het huis Moser uit Leutschach ook verrukkelijk. Hadden zij met hun huwelijk gekregen. Dus we zijn het jaar met een goede dronk uitgegaan en ingegaan. Geen druppel over.

Ik begin een nieuwe reis, geen idee of je dan automatisch naar de nieuwe toe gaat of dat je even moet wisselen tussen de reizen. Ik maak ze altijd van 1 januari tot 31 december maar Pindat is voor mij ook nog nieuw, Ik moet het nog gaan maken.

Gelukkig nieuwjaar!!!! Dat dit jaar maar weer veel moois mag brengen. LG, Annemarieke