Nog steeeds lente weer

Vanmorgen om half 8 wakker en goed geslapen. Beetje tv kijken en tegen half 9 gaan douchen. De zon schijnt al volop en er maar van genieten.
Een groot deel van Oostenrijk gaat weer helemaal op slot en in totale lockdown, Bundesländer Wien, Burgenland en Niederösterreich en ik hoop dat het niet verder uitbreid. De ziekenhuizen liggen weer vol en de op IC hebben ze geen plaats meer. Met pasen mag maar 1 persoon op bezoek , ergens vind ik dat wel gek want waarom mogen bv een vader en moeder die samen wonen en leven niet samen op visite komen. Ze moeten weer 24 uur binnen blijven . Voorlopig hebben wij nog vrijheid maar ik ga er maar op rekenen dat ook wij op slot zullen gaan.
Ik vind dat de EU verschrikkelijk faalt met de inentstoffen . En Oostenrijk ook met wat ze hebben en het inenten op zich , Veel te langzaam .
Ik moet vanmorgen mijn Befund afhalen of ik genoeg antistoffen heb, Ik ga dan maar samen met Jan aan de wandel en het is vlakbij de school van Theresa dus hopen we Theresa te treffen en even te vragen hoe het met haar is. We kunnen dan ook gelijk naar de apotheek dat heb ik gisteren al per mail bij de huisarts besteld.
Ik kreeg gelijk bij aankomst huisarts mijn Befund en ik heb inderdaad Corona gehad en nog een waarde van 260 aan antistoffen. Dat na een half jaar is een hoge waarde. Dan naar de Apotheek en dat duurde al heel lang voor ik aan de beurt was dus tegen Jan gezegd loop jij dan maar naar Theresa. Dus eindelijk klaar en naar de school gelopen geen Jan of Theresa. Dus terug gelopen naar de Apotheek en geen Jan en Theresa. 7 x gebeld maar hij neemt niet aan. Terug bellen ook niet want ik kreeg een bericht spraakbericht maar dan spreekt hij niets in. Uiteindelijk belt hij terug en dan zegt hij we zijn al bij de zebra bij de kerk dus ik zei hem zeg dan dat ik er ook aan kom . Dus snel daarheen gelopen en haar even geknuffeld en gevraagd of alles goed was. Behalve dat ze de dood in had dat ze vanmiddag van 2 tot 5 naar de voorbereiding op haar eerste communie moet. En vol trots dat ze een sleutel heeft voor als er niemand thuis is. Dus toch een sleutelkind.
Dan ging ze met haar groep vriendinnen voort.
Dan terug naar huis gelopen en wat te eten gemaakt. Vandaag Erdbeere/mangoknödel gemaakt dat was lekker . Straks nog even met de auto erop uit want ik moet veel flessen halen want de voorraad Sodawater is op.
Er schijnen nog meer mooie dagen aan te komen met zelfs een echte zomerdag. We wachten maar af. Maar ik geloof eerst een regendag morgen-.
Dan op half 3 weer op weg maar dan met de auto. Ik had gelezen dat er boterlammetjes in de boerenwinkel te koop zijn dus eerst daar heen maar die ging pas om 3 uur open. Dan naar de Billa maar die hadden niets van wat ik wilde dus naar de Spar en daar had ik alles wat ik wilde. Dan toch nog terug naar Bauernladen. Ze zijn niet goedkoop maar zien er zo lief uit. De paastafel is altijd belangrijk voor mij en daar horen boterlammetjes bij. Half 4 weer thuis en een tevreden gevoel Een kop koffie gemaakt en aan de koffie. Het was gewoon warm met een jas aan. Er liepen ook al mensen zonder jassen buiten .
Nu half 6 en laat het weekend maar beginnen.
Ik kreeg net het smsje dat Jan op 8 april zijn eerste inenting mag halen. De 2e pas op 24 juni.

Jij bent al klaar voor de Pasen ik moet nog alles regelen 😃maar komt goed allemaal lekkere dingen maken

Erna 2021-03-26 20:01:48

Duurt bij ook zolang. Heb de 14.mijn eerst prik gehad en krijg de 30. mei pas mijn 2. Had überhaupt geen nebenwirkungen,gelukkig