Streetfoodmarket

Oostenrijk, Liezen

Samstag 6.Mai
Ik werd wakker van de zon, dat is een goed teken . Het zag er inderdaad stralend uit met strak blauwe lucht en de zon.
Jannick kwam tegen achten vragen of we meegaan naar Liezen, daar is vandaag een Foodmarket. Even later Theresa met haar armen vol knuffels en die kroop lekker in bed bij ons en ze wilde tv kijken. Een poosje samen gekeken .Ik ben gaan douchen en toen ik klaar was was ze weer weg want ze moest ontbijten beneden
Wij zijn samen met Theresa vertrokken want ik wilde nog wat inkopen doen. Bij de Lutz kwamen we elkaar weer tegen op het parkeerterrein en wij moesten nog naar de Obi en zijn dan naar de streetfoodmarket gegaan. Die was op het evenemententerrein bij Disco Base en de Star Movie. De opzet was leuk en goed door een poort en een grote tent in het midden waar je kon gaan zitten en dan rondom op het terrein alle kramen. We hadden net een rondje gelopen en zagen Jannick en Ingrid met Sabrina aankomen. Dan nog gezamelijk een rondje en Jan en ik besloten een broodje te gaan halen belegd met Rucola, Mango, Advokado en gegrilde kipfilet met een yoghurtsausje daarbij aardappelchips spiralen. Was bijzonder lekker. Vooraf waren we gaan kijken bij de insekten en Theresa at als eerste een worm en zei hmmm lekker dan ik ook maar en ja het was niet vies of zo maar knappend lekker. Jannick had later een insektentosti met kaas en dat smaakte ook goed. Het is een knop in je hoofd om denk ik. Als je slakken,mosselen en garnalen eet is eigenlijk net zo.
Wat ons bevreemde is dat er een bord bij de kraam stond waar op te lezen was dat insekten in Europa door de Europese Unie niet worden toegestaan als eten. Ze krijgen dus ontheffing voor evenementen of als je prive iets organiseert. Raar eigenlijk je mag vis eten die als pacific schol wordt verkocht en met allerlei kunstgrepen in grote bassins wordt gekweekt met oa antibiotica toevoegingen maar geen insekten dus.
Daarna zijn we als toetje Hongaarse dingen gaan eten gevuld met fruit en ijs. Een soort dikke wafel rondom hout gebakken die ze dan door een laagje van suiker of koos of wat dan ook rollen, chocolade en fruit erin en dan ijs erop. Nou dat was een hap ben er nog een beetje misselijk vol van.
Het was er erg heet in de zon en we haalde makkelijk de 30 graden dus het was wel lekker dat we onder een tentzeil konden zitten.
Na het eetfestijn zijn wij naar huis gegaan en gingen zij nog wat dingen doen , Theresa wilde nog met hen mee. Thuis gekomen is Jan gaan maaien bij Andre.
Het is nu half 4 en het trekt wel dicht nu,er kan onweer komen. Toch niet normaal van die grote temperatuurswisselingen. Zo is er sneeuw en zo is het 30 graden.

Het is vandaag Florianitag dus moet Jannick vanavond naar de kerk marcheren met de Feuerwehr. Hij kwam zijn nieuwe colbert laten zien van zijn officiele uniform met al zijn nieuwe toeters en bellen. Hij heeft nu een zilveren ipv een rode op zijn schouderdie aangeeft dat hij officier is en aan weerszijden boven een functionar aftekening. Op zijn rechtermouw onder een atemschutz, rechts op zijn borstzak de Funkabzeichnung , links de medailles, dan nog iets van een Bewerb in Brons.

Fiep betrapte ik in mijn rugtas.