Zo van hoog zomer ineens herfst

Freitag 5.August
Brrrrrrr wat een …...weer, storm zeikt de hele dag al van de regen onweer en koud dus. Sneeuw komt er op de bergen. Kirtagkegeln is volgens nij niet doorgegaan en de Kirtagavond bij Post is dus binnen. Morgen Kirtag in het centrum hoop dat het in ieder geval een stuk beter weer is.
We waren om 10 uur samen bij het huis van Annemarieke en met zijn tweeen toch nog een kluif. Tegen 12 uur als een speer naar de gemeente gereden ik uit de auto gesprongen zodat ik nog een biobakje en zakjes ervoor kon kopen. De zakjes zijn in ieder geval goedkoper dan als je ze in de winkel moet kopen. Het probleem was dat gasten het vuil niet scheiden en dus de restvuilbak al overvol was niet eens alles kon erin en we nieuwe gasten krijgen die ook hun vuil kwijt moeten en de bak wordt pas as donderdag weer geleegd. We hebben dus een deel uit de bak gehaald in grote zak gedaan en in de schuur gezet. Kunnen we pas weer kwijt als de bak geleegd is . Nu hopen we dat als er een biobakje is de mensen het ook in de biobak doen, het restvuil dan wel gewoon in de zwartebak en morgen even kijken of we een houder voor de gelezakken kunnen kopen zodat het ook makkelijker is om alles wat daarin hoort er ook in te doen. Ze zijn erg moeilijk in Gröbming bij de vuilnis ophaaldienst en ze legen niet als ze zien dat er niet gescheiden wordt. Zo mag er ook in de bioton geen tuinafval, hebben we zelf meermaals met schade en schande ervaren . Nu weten we het. Daarom heeft Ingrid van die grote tuinafvalbags gekocht daar gaat het tuinafval in en dan brengen we dat met de auto naar het depot hier. Kan je ze leeggooien in grote bakken. Glas en papier moet je ook apart houden en zelf weg brengen.En uiteraard de chemische troep en frituur olie en vet in speciale emmers en die kan je ook inleveren krijg je weer een lege bak mee.Papier containers zijn er wel in de wijken en glascontainers bij de winkels.
Zo het is nu 20 uur en de laatste was zit nu in de wasmachine en nog eentje in de droger en dan nog de laatste was drogen. De was die klaar is al gevouwen dus het schiet op.
We weten nu sinds vanmiddag wat het geslacht van de baby wordt. Kunnen we ons daar op gaan voorbereiden. Ik weet niet of Ingrid en Jannick het bekend geven zo ja dan horen jullie het ook.
Eerst met mijn zussie meeleven want die wordt voor de eerste keer Oma en dan ook nog van 2 kleindochters nog maximaal 3 weken want dan worden ze gehaald als ze nog niet geboren zijn maar elke dag is er eentje maar Mandy heeft wel een reuze buik. Ook al worden het voor ons nummer 9 en 10 het blijft een wonder het blijft mooi en leuk en we mogen alleen maar hopen dat ze gezond op de wereld komen.

fotos van Laura Randy en Björn ook op vakantie in Mol. Ze hebben het in ieder geval gezellig toch even eruit.