Obir-Tropfensteinhöhlen

Oostenrijk, Reichenfels

Dinsdag
Weer mooi weer en we zijn helemaal naar beneden in Kärnten gereden tot vlak voor de Sloveense grens. Naar de Obir-Tropfensteinhöhlen in Bad Eisenkappel. Je waant je daar echt in het buitenland want alles is tweetalig Sloveens en Duits. Omdat je moet aanmelden hadden we vroeg gebeld maar toch pas plaats om 13.30 en we zijn eerst daar in de buurt naar Natur-Blumen-Erlebnis-Park-Sonneggersee bij Ebernsdorf/Sittersdorf. Je hebt daar een meertje waar je kan zwemmen maar wij zijn naar de tuin gegaan. Voor kinderen erg leuk want je kan allemaal opdrachtjes doen die met de natuur te maken hebben. We begonnen bij een steenlabyrint maar voor je er in ging moest je een steentje zoeken en dan onder het lopen al je negatieve gevoelens afleggen in het steentje. Als je dan in het middelpunt komt moest je het steentje daar achter laten. We hebben ons vermaakt.
Dan naar het dorp terug om bij het instappunt voor de grotten met de bus te gaan, die brengt je helemaal bovenop een berg daar krijg je een helm en ga je met een gids naar binnen. Het was erg interessant en erg mooi. Je gaat op ongeveer 1000 meter naar binnen en je loopt tussen de 11 en 1200 meter. Er zijn verschillende druipsteengrotten allemaal zeer bijzonder. Je loopt door gangen en heel veel trapjes ( de gids vertelde aan het eind dat we 647 treetjes hadden gedaan) Je bent 75 minuten onder de grond bij 8 graden en de lucht is heel zuiver. We hebben een foto van onze groep maar die kan ik pas thuis weer inscannen. Dus na de vakantie wordt er her en der nog wel wat aan foto`s bij de stukjes gezet.
We waren vrijlaat terug dus dat was ook laat eten. Daarna even bijkomen.

31 augustus 2011 21:09 | Door: Annemarieke Hoop dat het nu beter gaat met je hoofdpijn. Want dat is vreselijk! Geniet ervan!

molenaar.ruesink 2017-05-07 14:00:08

1 september 2011 01:43 | Door: christina lieve Nicolette, ik hoop dat je hoofdpijn weer snel zal verbeteren, en dat jullie toch samen met Jan een super mooie vacantie zullen kunnen krijgen.gemiet maar van al die mooie uurtje samen. groetjes uit Heemskerk aan de Zee