Moooi weer en geen weer

Vanmorgen om half 7 wakker en eerst wat tv en dan snel eruit, Ik had om kwart over acht een afspraak bij de PSN. Het was prachtig blauwe lucht volop zon en warm.
De planten weer buiten gezet enz. Jan de tuinstoel van de zolder gehaald . Dan rond het middaguur zeer stevige wind zwarte wolken en al snel storm koud en regen.
Ik wilde middageten maken en dan had ik iets niet in huis. Op de lijst gezet en dan maar wat anders gegeten.
In de middag vooral met administratieve dingen bezig geweest, Jannick kwam thuis en die heeft mij nog even bij autos kijken geholpen.
Ik had contact gezocht met de ÖMTC en die hebben mij goed geholpen en dingen aangedragen. Jannick heeft opgezocht wat we voor de auto zouden moeten kunnen krijgen. Dat is meer dan we nog moeten betalen dus gunstig bij het kopen van eventueel nieuw. Ik heb de auto wel gevonden die we eigenlijk wilden al zei die Miep niet te krijgen en ik ben niet van 1 dealer afhankelijk. Ik zei tegen Jannick dat ik haar maar een dom figuur vond met weinig verstand wat auto verkopen aangaat. Dat beaamde hij want hij was ook daar geweest na jarenlang bij hen een Renault te hebben gekocht heeft hij nu een BMW elektrisch gekocht.
Hij gaf mij ook de naam van het bedrijf waar hij terecht kwam toen hij zijn Espace kocht. En ja die hebben de auto wel.
Meli zou naar huis komen maar tot op heden en het is al 19 uur geen doorkomen aan op de A10 en de 159 staat ook vast. Nu denkt ze maar in Hallein in haar appartement te overnachten en vandaar morgen naar Salzburg te gaan. Jannick had allemaal lekkere dingen voor vanavond gekocht om samen te nuttigen dus die is wel teleurgesteld- Maar misschien lukt het nog . Jannick mag uitslapen hij hoeft pas om 5 uur weg ipv 3 uur die hij steeds weg moest.
Zijn baas had hem vanmorgen gebeld met de vraag hoe hij het met de nieuwe vrachtwagen moest doen die komt morgen uit Duitsland en wordt net over de grens neergezet. Jannick vroeg hem wat heb je voor papieren nou niets zei hij. Jannick vraagt hem wanneer moet de vrachtwagen gaan rijden en het antwoord maandag. Dus Jannick hem gezegd dat dat dus niet kan lukken. De auto moet uitgevoerd worden en ingevoerd worden dan moet hij verplicht gekeurd worden en weet ik veel wat voor papieren er nog nodig zijn. Dus Jannick heeft het meeste verzameld en geregeld en de rest moet zijn baas doen. Die koopt eigenlijk zijn wagens normaal in Oostenrijk en hij had niet door dat deze dus uit Duitsland kwam en daar andere dingen voor nodig zijn. Jannick is de handige Harry. Uiteindelijk is diploma handelsschool met ondernemersdiploma toch nog goed terecht gekomen. We dachten altijd dat hij er niets mee had.
Vandaag had mijn moeder jarig geweest. Na alle jaren is en blijft toch het gemis. Ze is maar 50 geworden.
Nu gaan we van onze avond genieten.