Maturaball

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Dinsdag 13 oktober
Zo weer een deel afgerond van dit jaar. Het Maturaball is geweest.
Het was een weekje om gek te worden.
Afgelopen vrijdag bv moest ik om 7 uur op school zijn, dan dansrepetitie aansluitend school,dan vlug naar Bettina en met haar scooter weer terug naar school daar moest ik om 18 uur weer zijn voor de generale repetitie dans. Ik ben gaan slapen bij Bettina. Ik moest om 6.30 weer klaar staan werd ik opgehaald om naar de Sanitäter cursus te gaan in Stainach. Ik ben eerder weggegaan anders haalde ik het niet om op tijd op school te zijn. Mijn pa heeft me om half 4 opgehaald maar door de drukte op de weg was ik toch pas om 17 uur thuis. Mijn ma heeft nog vlug mijn haar gedaan want ik moest om 18 uur aanwezig zijn. De inlaat was om 19.30 en de dansparen stonden opgesteld na de ingang als een erehaag. Toen mijn ouders binnen kwamen heb ik hen begeleid naar hun plaatsen en even later kwamen Bettina en haar ouders ook en heb ik die ook naar hun plaatsen gebracht. Voor de familie van de dansparen waren plaatsen gereserveerd.
De dansparen zijn de eindexamen kandidaten van de Handelsschool en van de Matura.
Om 20 uur begon dan het officiele deel met de entree van de dansparen voor de Polonaise. Na het dansen nog toespraken , weer dansen en daarna werden we officieel aan het publiek voorgesteld. We waren rond 2 uur 's nachts weer thuis.maar ik moest weer om 6.30 beneden zijn in Schladming zodat ik mee kon rijden naar mijn cursus.Ik had wel enige moeite om de dag door te komen. Ik was tegen 18 uur thuis bij mijn ouders , gegeten en naar huis gegaan en lag om 20 uur in bed.
Maandag zat ik om 7 uur weer in de bus om naar school te gaan.
Ik ben na het avondeten nog hardlopend naar het Leistungszentrum gegaan, daar wat krachttraining en weer hardlopend terug. Het sneeuwde en was koud.
Vandaag had ik school maar moest eerder weg omdat ik naar de tandarts/kaakchirurg moest. Doordat er achter in mijn mond een verstandkies uitgehaald is , is er een tandhals bloot komen te liggen en geloof me dat doet pijn.......
De tandhals is gelakt en ik moet nog 2 keer ervoor terug. Ik was toch al te laat voor de schoolgym dus ben ik maar naar huis gegaan. Ik heb maar de rest van de dag rustig aan gedaan.
Ik heb aankomend weekend weer een heel weekend cursus en dan ben ik bijna er door. Nog een dag praktijk en een examenweekend. Kan ik voor mijn winterseizoen weer wat afronden.
Mijn werk in de oefenfirma loopt als een trein. En lig voor op schema.
Mijn eerste 2 cijfers die ik heb staan zijn een 3 voor Duits en een 1 voor biologie. Dus ik mag niet mopperen. (1 is het hoogste wat je hier kan halen).
En de winter is begonnen er ligt sneeuw bij ons en de komende dagen blijft het sneeuwen. Ik had eigenlijk wat gletsjertraining gepland maar misschien kan ik vanaf morgen al langlaufen hier.
De reis naar Nederland voor de Skike Benelux Kampioenschap is gepland.
Ik rijd samen met mijn ma met Haje mee naar Nederland, Roos gaat ook mee terug (want die komt vanaf zaterdag logeren)Dan slapen wij een nacht bij Haje in Oosterbeek en daarna in Beesel in de caravan op de camping. Daar kan ik dan trainen en het parcours verkennen.Zondag is de wedstrijd en maandag reis ik weer met mijn ma en Haje terug.