De dag vloog weer voorbij

Slovenië, Čatež ob Savi

Na een heerlijke dag gisteren een avond om de mensen hier af te schieten. Wie laat zijn kinderen tot 1 uur ´s nachts buiten rondrennen en gillen en schreeuwen? Nadat ik op het punt was aangekomen om het campinglive gevoel een extra dimensie te geven werd het abrupt stil. Ik denk dat het andere mensen ook te veel was geworden. Aan een kant hadden we Nederlandse buren erg aardige mensen waar ik een nieuwe zak met 2 kg aardappelen van kreeg omdat ze naar huis gaan. Vanmorgen stond er een schepnetje voor Theresa op onze veranda. Op de camping in Italie wat normaal een erg dure camping is stonden hoofdzakelijk juppen families. Niks mis mee maar wel het begluren waard. Vaders die met hun eerste nazaten de godganse dag bezig waren, eindelijk tijd in de vakantie, kindertjes die met de auto tot de tent gebracht werden ipv gewoon de auto op de parkeerplaats en een stukje wandelen. In de avond de fanatieke pogngen van de vaders om de BBQ aan te steken waarna de halve camping zowat vergast werd. Maar ook gezellig in de avond vooral die met de oudere kinderen fanatiek aan het monopolien en met de hele grote een kaartje lggen. Een vakantie waarin de familie samen is en samen doet. Uiteraard ook een Oostenrijkse familie met kind kleding aan , daarover een gevoerd regenpak uit een stuk met wollenmuts terwijl de meeste mensen in zwemkleding nog aan het strand zaten. Tja het zou zo maar kunnen gaan sneeuwen. Ook al is het een super mooie camping , prijzen tot 299 euro per dag heb ik er niet voor over. Er zijn campings bij waar je al 350 euro voor een nachtje moet betalen dus dit is nog een koopje. Wij zaten nu 5 nachtjes voor een 100 Euro-
Hier is in deze tijd vooral de aanbieding die de camping helemaal vol maakt. Wij zitten ook hier tegen 75% korting- Ook hier is nog niet alles open ook niet alle zwembaden en glijbanen buiten. Maar je kan buiten zwemmen en het grote binnenbad daar zijn alle zwembaden en glijbanen open en de animatie is er ook. Helaas ook de echte campinglive families die in de avond hun zwart rokende BBQ´s aanhebben en grote lappen vlees laten verpieteren of zwart geblakerd naar binnen werken uiteraard onder het genot van veel bier. De vele Poolse families drinken het iets sterker maar hebben we weinig last van (ben wel jaloers op hun super autos) Maar die kunnen tenminste een BBq aansteken. Vraag me wel af wat ze van ons zullen denken .We zitten en kijken, eten normaal 3x daags en gaan op een normale tijd naar bed .
Vanmorgen regent het maar het is niet koud. Theresa werd pas om half 10 wakker en werkte een ontbijt naar binnen , zoveel dat als ze dat blijft doen we eerder naar huis moeten. Zo eerst haar beloofde batterijen gaan kopen en even kijken wat we gaan eten of ik nog iets nodig heb. Prima weer voor.
Het hoosde zelfs en heel veel onweer dus boodschappen doen naar een winkelcentrum in de buurt wat ook weer vernieuwde winkels had. We vonden voor haar in de uitverkoop mooie kindersportschoenen Giraffen .Ze was er helemaal weg van een beetje zoals sketchers waar ze wild van is met klittenband dus ze kan ze zelf vastmaken en ze bleken ook nog lichtjes te hebben als ze er op loopt. We hadden eerst 27 maar die waren te krap en 28 ietsje ruim toch de 28 genomen. Gelijk aangehouden en de schoenen die ze aan had en die ook nog eens pijn deden weggegooid. (Mocht van Ingrid). Dus ze liep helemaal blij buiten in de plassen. Ze kreeg er ook nog sokken bij want die had ze weer eens niet aangetrokken (had ik wel gezegd maar niet gecontroleerd) en hzonder pas je moeilijk en in die schoenenzaak geen passokken. Helemaal gelukkig Anna en Elsa sokken. Dan zegt ze nu mijn batterijen nog en die vonden we er ook. Nog wat eten meegenomen en thuis eten. Het ging nog steeds te keer maar rond 14 uur weer zon maar wel wolken en weer behoorlijk warm. Dan naar het zwembad waar madam alle glijbanen gedaan heeft en ging water slacklinen . Ze had niet in de gaten dat we er een blokje afgehaald hadden van haar kurk en ze zwom net zo makkelijk dus morgen weer eentje eraf.Thuisgekomen een ijsje gegeten en dan vissen met haar schepnet en het lukte nog ook. Een rondgang door het nieuwe deel en nu bijna 20 uur en het onweer begint weer. Helaas door het slechte weer niet alle fotos kunnen opladen.