Jannick helaas ook.

Vanmorgen tegen 9 pas wakker. Ik schrok vannacht om half 1 wakker en bedacht mij dat ik niks in de schoentjes had gedaan. Dus eruit en waar had ik het ook alweer gelaten. Met het licht van mijn telefoon want ik wilde Jan niet wakker maken. Toch wat gevonden snel erin gedaan en mijn warme bed weer in. Moet toch weer even in het ritme komen.
Dan ontbijt gemaakt en eitjes gebakken . En ja daar kwamen ze binnen gemarcheerd, Sabrina vol verwondering dat er iets in de laarsjes was. De chocolademunten liet ze zich smaken en van de buitenkantjes weer netjes op elkaar gezet en dan aan gedrukt want ze vindt de eenhoornen die erop staan zo leuk. Koffie voor Ingrid en Jan even de Dachboden open gemaakt voor haar. Ze vond nog allerlei winterspullen voor de kinderen en heeft de Asdventsspullen eraf gehaald.Het is eigenlijk het begin van een leuke tijd ondanks Corona. Het is toch wat je er zelf van maakt en klagen helpt niet.
We kijken alweer een paar avonden Netflix en nu de serie Bordertown. Wij vinden het wel spannend. Het zijn eigenlijk steeds blokjes van 3 afleveringen die een geheel vormen van wat het thema is.Dan loopt er uiteraard een verhaallijn over de hele serie. Er is werkelijk niks op tv alleen maar oude films en oude series, verder voetbal .
Nu was ik net weer eens boos op Jan, hij hoort zo slecht en of hij nou echt doof is of dat het een soort oostindisch doof is geen idee daar krijg je bij hem geen hoogte van.
Gisteravond zei ik hem we kunnen wel wat crackers en kaas eten , we hadden pas in de middag om 2 uur warm gegeten. Ik zet normaal een blad met de kaas en de crackers neer en dan kunnen we wat eten als we zin hebben. Hij komt terug uit de keuken want ik had hem gezegd er ligt een stuk kaas daar kan je nog een stuk afhalen in de koelkast.
Dan komt hij terug met een boterhambordje met crackers en kaas erop en hij gaat ermee in zijn stoel zitten en eten. Ik zeg hem nou dat is gezellig? ik hoef niets ? Dan wordt hij boos en gata morrend met de dingen naar de keuken en komt niet terug. Dan heeft hij het bord leeg gegeten in de keuken en heeft op een ander bordje een stukje kaas gelegd en een pakje crackers en die zet hij dan bij mij neer. Dan vandaag blijkt dat hij niet het stuk aangebroken kaas heeft gepakt wat ik hem had gezegd maar een hele nieuwe (1100gr) die we nu moeten wegeten want die kan ik nu niet meer bewaren en tel daar het stuk kaas bij die we nog hadden zeker nog 300 gr. Het is een roomkaas een soort brie. Ik heb geen plaats meer om die kaas te gaan invriezen. Het maakt niet uit wat we tegen hem zeggen hij reageert nergens op en hij wordt boos als we hem dan hard aanspreken. Hij leeft steeds meer in zijn eigen wereld en maakt amper contact met de buitenwereld.vIk ben alleen nog de huishoudster en het is ondertussen ook niet meer gezellig zoals hij zich gedraagd. Ik maak eten voor ons, ik maak ontbijt voor ons, we zitten altijd allemaal gezellig bij elkaar hij gaat dan ergens anders zitten met zijn telefoon. Hij blijft zijn ontbijt meestal aan het aanrecht in de keuken staande eten. Hij neemt zelfs geen bord. Dus ik maak nu meestal maar zijn ontbijt doe het op een bordje maar dan blijft hij nog daar staan.
Vanmiddag belde Jannick om te zeggen dat hij waarschijnlijk ook Corona heeft en Melli ook. Dus geen leuk weekend volgende week. Ik vind het vooral zielig voor de kinderen. Ik hoop dat het Jannick en Melli niet al te slecht zal gaan. Jannick was de afgelopen dagen hard bezig aan het kerstcadeau voor Theresa en Sabrina en dat wordt al heel mooi.