van regen naar sneeuw

Oostenrijk, Kleinsölk

Dinsdag 6 december
De dag begon met mooi weer maar in de middag werd het donker. Toen ik met Jan mee ging naar Stainach begon het daar te regenen maar binnen 10 minuten was het al sneeuw en dat zo laag.
Ik heb boodschappen gedaan bij de nieuwe Pennie in Stainach en toen we terug reden was het al flink aan het sneeuwen en bij thuiskomst lach de sneeuw er dus al ook bij ons. Nieuwsgierig hoe het morgen is want er is flink sneeuw voorspeld en tot in de dalen.Precies op tijd want 8 december is het een vrije dag (Maria ontvangenis) en dan nemen veel mensen een extra lang weekend.
Jannick belde dat hij dus vrijdag,zaterdag en zondag ook de hele dag bij Reini werkt en dan daarna op de taxi rijden. Zondag is hij als het goed is vrij van de taxi. Maar dat zegt niets want hij zou op 8 december ook vrij zijn maar moet toch onverwachts werken, wel in de avond maar hij kan niet gezellig blijven. We gaan dan ook maar in de middag fonduen. Hij heeft in een paar dagen al overuren staan en die moet hij opnemen in tijd dat had hij dus al gedaan maar nu moet hij toch weer werken en groeit het verder aan. Niet zo heel erg want er komt een wintertijd aan waar hij veel vrije uren kan gebruiken.
Vandaag mijn oude kerststal opgeknapt, ik had mos gekregen van Elfriede dus dat kwam goed uit.
De figuurtjes er in gelijmd en met het mos dus opgeknapt. De kerstboom versierd en de kerstspullen uitgestald. Met de sneeuw buiten helemaal in de stemming.
Aankomend weekend is ook de Worlcup Noordse combinatie in Ramsau.

6 december 2011 22:25 | Door: Annemarieke Netjes hoor! Ben je bij Klipp geweest?