Soesterduinen

Nederland, Soest

Zondag 5 april
We gingen met zijn drieen wandelen, Jordy,Diane en ik. Het was een wandeling in Soesterduinen in de gebieden de lage en de hoge duinen. Het was eerst een beetje heiig maar in de middag brak de zon opnieuw door. Het was daar schitterende natuur, het was er erg druk vooral met mensen met honden. Op zich niets mis mee als ze de hondenstront zouden opruimen maar daar voelen ze zich niet toe geroepen. Er waren paden waar het gewoon stonk naar hondenpies en poep. Er waren grote zandverstuivingen waar de kinderen en ook de honden speelden. Uiteraard lag daar ook de hondenpoep. Dat heb ik dus tegen Nederland dat ze daar niet tegen optreden. Het gebied is voor iedereen dus ook voor hondenbezitters maar een klein beetje verantwoordelijkheid nemen voor de natuur is ook het behoud van deze natuur.
We kwamen in een grote troep mensen en honden terecht, het waren allemaal Weimaraners(ik geloof dat ze ook Duitse staanders worden genoemd). Dat was erg leuk om te zien, al die honden die samen speelden en renden. We zagen ook nog een groep mensen met allemaal Deense Doggen. Het leek wel of ze met pony’s liepen zo groot als die zijn en in allerlei kleuren. Geloof me ik houd ook van honden, die kunnen er weinig aan doen dat ze het achterlaten. Dat neem ik alleen hun eigenaren kwalijk.
We hebben het de hele dag vol gehouden en we zijn erna in Hoevelaken bij het Tirol snitzelrestaurant gaan eten. Een wens van Jordy. Het zag er wel zo uit maar er was niets Oostenrijks aan het eten. Het was meer een veredelde friettent.
Je kan voor 17,50 pp zo veel eten en drinken als je wilt maar kan maar 1 ½ uur blijven.