Riesneralm

Oostenrijk, Donnersbachwald

Vannacht weer eens sinds lang buikpijn en diarree dat duurde nog tot in de morgen. Als ik leeg ben is het over en kan ik weer gewoon alles eten . Het was om 10 uur al 30 graden. Ik vond het een mooie dag om de berg op te gaan. Dus we gingen naar de Riesneralm in Donnersbachwald. Stond allang op het programma maar we kwamen er steeds niet toe. Het weer paste niet of de dag. Het is alleen van vrijdag tot maandag open. Met de stoeltjes lift omhoog en dan het laatste stuk met de Krisperlift tot de Gipfel. Boven was het best druk met veel families met kinderen. Theresa ging gelijk alle houten beesten bekijken. Omdat het rond het middaguur was zijn we gaan eten in de Hochsitz, dat is behalve lekker eten ook voor Theresa lekker zwemmen. Het is net een aquarium .
Wij hadden een Brettljausen gekozen en later kwam Theresa na het zwemmen en die wilde Frittatensuppe. Er was alcohol vrij witbier voor Jan en en Radler voor mij. De eerste donkere wolk kwam en we dachten niet te lang wachten met naar beneden gaan. Voor we beneden waren was alles donker. Omdat Danuta vlakbij woont dachten we die bezoeken we. En wat ziet het er weer verschrikkelijk uit. Ze was net klaar met de tuin opnieuw aanleggen en het groeide ook weer , de vijver opnieuw aangelegd. Alles opnieuw weg door het noodweer wat er pas was. De Bagger heeft de rotzooi modder en stenen grotendeels weg gehaald maar de vijver moet opnieuw uitgediept worden. Ze hbben haar voorgsteld om een wal dwas door haar tuin aan te lggen. Nou nee zou ik ook niet aangenomen hebben. Dus er wordt opnieuw bekeken wat mogelijk is . Het begon flink te regenen en ik dacht shit , Jannick hefet me gevraagd om zijn dekbed binnen te halen dus hem gebeld of hij al thuis was. Dat was hij maar dat van zijn dekbed was gisteren. Tja dan was ik zo wie zo te laat geweest. Tegen vijven weer thuis en Jannick kwam koffie drinken en vroeg heb jij al gegeten en ik nee maar we eten brood. Oh nee ik heb nog bami van gisteren . Dat wilde ze allemaal wel dus wat eieren erbij gebakken en klaar waren we. Daarna ging hij slapen morgen weer vroeg dag voor hem.