Jan naar het ziekenhuis

Oostenrijk, Pruggern

Jan naar ziekenhuis in Salzburg

18 april 2007
Vandaag vroeg opgestaan, hoewel ik nauwelijks geslapen heb. Om 5 uur moesten we eruit want Jan moet om 8.15 in Salzburg in het ziekenhuis zijn. Omdat we niet zo vroeg met het openbaar vervoer daar kunnen komen is hij met de auto naar Golling en gaat vandaar met de trein. In Salzburg is het parkeren duur en zelfs bij het ziekenhuis kost het 20 euro per dag.
Jannick en ik hebben Jan uitgezwaaid en daarna hebben Jannick en ik koffie gedronken tot hij ook weg moest naar school.
Jannick heeft deze week trainingsvrij dus ik ben niet zo heel lang alleen thuis. Hij is al 3 dagen bezig met grasmaaien. Ook een manier om af te reageren, ik kom nergens toe.
Hoewel ik wel gisteren het tuinhuis heb schoongemaakt en planten neergezet. Ik heb plantjes gezaaid en hoop over een poosje een bloemenpracht te hebben. Het is nog steeds heel mooi weer , gelukkig niet zo heel heet meer. We zitten graag bij het tuinhuis en eten ook buiten.
Nu Jannick ’s middags thuis is eten we ook ’s middags warm. We eten daardoor ’s avonds ook later want hij is pas om 14.15 thuis uit school. Mijn kasten puilen uit van de boodschappen die we gedaan hebben want ik kan moeilijk even alleen boodschappen doen en het kost me een dag als ik met de bus moet. Hopelijk niets vergeten.

In de loop van de morgen is het eindelijk wat gaan regenen, koud is het niet en de natuur heeft hard water nodig. Er zijn hier al flinke bosbranden geweest en ik ben bang dat het beetje wat nu valt weinig uithaald. Ze geven al weer zonnig op.

Ik heb Jan al heel even gesproken, hij wist nog niet zo veel . Hij ligt op een 2 persoonskamer, op urologie parterre station kamer 15. Het heeft geen zin om post te sturen want dat duurt veel te lang. Dennis ik heb jouw post in zijn tas gepakt en hij heeft het al gevonden.

Jannick belde net en zei “zet het bier maar koud” hij heeft voor zijn Duits een 2 gehaald , nog niet voor gekomen en hij had applaus van de hele klas gehad daarvoor. Een 1 is het hoogste die je kan halen.

Jan heeft net gebeld en hij wordt morgen om 11 uur geopereerd , hij krijgt een ruggeprik.

19 april 2007 15:09 | Door: Astrid & Peter Wens Jan sterkte namens ons en hou je taai.