Herdenken

Vanmorgen om voor 7 wakker en wat tv gekeken dan om 8 eruit. Douchen aankleden en ontbijt gemaakt. Voor mij vandaag warme havermout . Ik had het zo koud. Later aan Jan gevraagd en die had het ook koud dus nu net maar de houtkachel aangemaakt. Het is buiten droog maar zeer zwaar bewolkt.
Ik had vrijdag 2 wassen , zaterdag 2 wassen en zo waar had ik er vandaag alweer eentje. Jan gaat vandaag aan het hout werken voor de plantenbak . Ik heb hem gezegd doe het dan boven want beneden is het kouder dan boven maar nee dat wil hij niet.
Ik geloof dat het nu wat warmer wordt want ik heb het gevoel dat mijn tenen ontdooien. Op de koffie moet ik wachten want meestal heeft Theresa op de maandagmorgen facetime met school. Het koffieapparaat bij hen maakt heel veel herrie niet zo geschikt op de achtergrond. Dan wat later toch een kop koffie gaan halen. Ingrid was druk aan het koken want Gabi zou om half 12 voor Sabrina komen. Dan weer naar boven en ook gaan koken. Voor vandaag en morgen Stamppot rucola met spekjes en gehaktballen. Dan met Jan samen gegeten . Na het eten was ik in slaap gevallen en na een kort slaapje weer wakker maar niet fitter. De zon is doorgekomen en buiten wel wat warmer nu . maar ik voel me gewoon als een dweil.
Jan is weer naar beneden vertrokken en zei dat hij bijna met de bak klaar is. Als hij klaar is kan ik met verven beginnen , dan een binnenvoering erin maken en de buitenkant nog een 2e keer verven. Dan kan Jan aan de stelling met plantenbakken beginnen. Als dan het hout voor de bovenkant van het balkon geleverd is en erop zit kan alles gelijk op zijn plaats dan is een kant klaar van het balkon. Dus we hebben nog wel wat werk voor de boeg. Maar wel fijn om bezig te zijn.
Ik was koffie drinken bij Ingrid en Jannick kwam thuis uit zijn werk, hij zag er moe uit en morgen moet hij nog vroeger beginnen. Hij had geen goed nieuws want de zaagmachine van wie wij het hout hebben is het zaagblad gebroken dus het gaat veel langer duren. Ingrid gaat bij Letmaier informeren wat het daar gaat kosten. Jan heeft de plantenbak in elkaar maar moet hem weer uit elkaar halen want te zwaar om naar boven te krijgen. Ik had hem gezegd zet het boven in elkaar het is veel te zwaar. Maar dat moet hij dan eerst zelf ondervinden. Morgen weer een dag , ik heb mijn dag vandaag niet ben ongelooflijk moe en niet fit. Morgen weer een dag.
Straks 2 minuten stilte , we doen het nog steeds elk jaar vergeten wat gebeurd is mogen we het nooit.