Kerstkoekjes bakken.

Vanmorgen zeer vroeg wakker met half 6 een beetje dommelen en dan ging de wekker. Theresa eruit gemept want die had geen zin om er uit te komen- Maar ze was keurig overal op tijd klaar mee, met wassen plassen aankleden ontbijten en tandenpoetsen. De morgenlucht was hel bijzonder en de 2 fotos zijn vrij snel na elkaar gemaakt , je ziet het ontwaken van de dag. Jan ging haar weg brengen. Ik onder de douche dan komt Jan thuis en gaat hij douchen. Dan moest ik aardappelen gaan halen want een zak van 5kg zag ik gisteren niet zitten om dat mee te nemen want we waren lopen. Nu met de auto eerst naar de huisarts voor de recepten en ze riep kom even binnen Nicolette. Dus dat gedaan en even wat gepraat en ze zei dat er voor Theresa in Liezen een vereniging is voor brusjes van zieke kinderen. Maar eens met Ingrid bespreken.
Dan naar de apotheek waar ik ook gelijk aan de beurt was en Jan voor de deur stond met de auto. Dan door naar de Billa waar ik een zak met wat grotere aardappelen had gezien. Behalve de aardappelen werd het ook nog vlees en bananen dus liep ik nog met mijn armen vol. maar gelukkig stond Jan op het parkeerterrein te wachten. Thuis gekomen heeft Jan de magnetron schoongemaakt en gestofzuigd en ik gekookt voor de familie. Dan was het alweer tijd voor Jan om Theresa op te halen en dan bij thuiskomst aan tafel. De tijd vliegt om en ik heb de ingredienten opgezocht voor de koekjes die ik moet bakken. Maar ik kon bij Ingrid niet alles vinden dus maar even gebeld. Kan ook andere dingen gebruiken dus we gaan het proberen. Theresa maakt ook al druk Oma het is al bijna vrijdag.
De Skiclub is opnieuw verplaatst naar de andere Schule dus het is ook weer vandaag voor Theresa. Ze heeft woensdag en vrijdag een uur minder dus dan vroeger thuis.
Ze heeft vrijdag ook kerstfeest in de klas en ze maakte zich al druk wat ze aan wil. Dat heeft ze al besloten want het maakt mij niet uit dus het wordt haar Dirndl.
Ik heb met Theresa haar huiswerk gedaan en gisteren werden we stapel van haar dus had ik met haar gelezen daarna Jan en toen Jannick thuiskwam mocht die de derde keer doen. Ze maakte ons allemaal kriegel. Vandaag gaat hetzelfde moeiteloos .
Dan de grote klus vanillekipfel bakken, het deeg heb ik klaar moet nog minstens een uur in de koelkast opstijven. Ik ben nieuwsgierig , de keuken zag er al uit of er oorlog was uitgebroken. Ik denk dat het wel wat veel deeg is dus dat worden koekjes voor school en thuis. Als het resultaat daar is maak ik een foto.
na een middagje bakken (ik ben trots op mezelf) heb ik een koekdoos vol voor school en een grote bak voor thuis. Volgens de voorproevers Theresa en Jan zijn ze zeer goed en lekker. Jan ging Theresa naar de Skiclub turnen brengen en ik ging opruimen en douchen. Jannick kwam thuis dus zijn eten opgewarmd . Later is Jan Theresa weer gan halen. Dan heb ik van alle restanten, aardappel, ui, knabbernossi en de eiwitten een tortilla gemaakt. Theresa zit nu aan haar 2e portie.

de koekjes zien er weer heerlijk uit, en wat wonen jullie er toch mooi , met die prachtige zonsopgang , tja al die voorbereidingen voor kerst, het is hier niet anders.groetjes aan allemaal,ook aan Sabrina als je haar mocht spreken, en Theresa, we zijn super trots op jou, heel veel kerst en ski plezier van de week.

Christina 2019-12-18 03:52:19

Ochtendstond heeft goud in de mond. Prachtig!!! Je koekjes zien er goed uit!