Zeikweer

Oostenrijk, Kleinsölk

13 augustus
Helaas zeikweer vandaag. We moesten al vroeg op want Jan moest om 8.30 in Liezen zijn. Ik mee gegaan snel wat boodschappen doen. Ik was net klaar toen Jan belde dat hij ook klaar was en weer terug.
Maar ik mag niet klagen want we gaan van ons weekje Kärnten gelijk door naar Italie, in de buurt van waar we in het voorjaar waren. Daar blijven we ook nog 11 dagen, heerlijk. Weer in een kant en klare tent. Koopje via de vakantieveiling, 50 euro plus 4 euro veilingkosten. Het is vanuit Kärnten ook nog dichter bij dus ook niet lang te rijden. Kunnen we Venetië weer onveilig maken. Ik verheug me erop. Misschien dat Jannick een paar dagen kan komen ruimte zat met 2 slaaptenten.
Gelukkig werd het in de middag toch weer mooi weer.

Unser Leben ist wie ein fruchtbarer Boden. Es wächst alles, was wir säen.

Ik had geloof ik al geschreven van het ongeluk auto in de Enns, dat bleek dus de zwemleraar van Jannick met zijn dochter te zijn.
Het was een spectaculair ongeluk, ipv over de brug zijn ze op de een of andere wijze er naast beland. De vader had nog de handrem aangetrokken maar dat hielp niet. Ze werden 150 meter meegesleurd en bleven tegen een rotsbrok hangen. Het heeft 20 minuten geduurd voor ze uit de auto bevrijd waren. Uiteraard onderkoeld maar verder niets. Hun geluk was het rotsbrok anders waren ze moeilijk te redden geweest want een stukje verder komt de Talbach erbij en het was al hoogwater. De sterke stroming maakte de berging moeilijk. Jannick had dienst op de ambulance maar was ook als wasserretter bij de berging betrokken.
Het heeft alle kranten gehaald en het journaal op tv. Er was zelfs een hele reportage aan gewijd. Het meisje wil voorlopig niet meer verder met haar rijbewijs. Zij raakte tot haar hoofd onder water en haar vader heeft gelijk de gordel losgesneden zodat ze boven water kon blijven. Het gebeurde direct bij de brandweerkazerne voor de deur want daar wonen ze boven. Hij is ook bij de brandweer dus die heeft het even te verduren bij zijn collega`s. Zondagavond heeft Jannick altijd zwemtraining van hem en nu zeiden de collega`s al komt hij met de auto zwemmen? En worden flauwe grappen gemaakt. Het is nu lachen maar het had anders kunnen aflopen. Hij zelf zei al er waren meer toeschouwers dan bij de mountainbike worldcup.