Echt gezellige drukke zondag

Heerlijk geslapen in mijn eigen bed en heerlijk onder mijn eigen douche. Kampeervakantie is leuk maar thuiskomen ook. Het eerst wat ik gedaan heb de was die nog in de machine zat in de droger en de laatste was aangezet. Ik kan er niet tegen om alles na thuiskomst te laten staan NEE dat moet opgeruimd worden. Een van de eerste dingen die ik gisteren na thuiskomst gedaan heb was naar de wc gaan, dan ben ik echt thuis. Gewoon een probleem als ik ergens anders ben. Dan een lekkere Latte uit mijn eigen koffiemachine want ik heb 14 dagen lang geen koffie gedronken, er was alleen een filter en een kan, dat drink ik echt niet.
Geloof me ik heb echt genoten van mijn vakantie , ik kan niet wachten tot we weer mogen maar thuis is thuis.
Na het beschuitontbijt ja dat lezen jullie goed ik heb beschuit meegenomen uit Slovenie dat hebben ze hier niet. Lekker met roomboter en hagelslag uit Nederland uiteraard een Latte erbij. De kranten lezen en uitzoeken, de Post doornemen. En een van de eersten moest ik om lachen , zo veel problemen met het Zorginstituut en zo veel betalen dan zo veel terug krijgen en toch over 2015 weer betalen en dan nu alsnog 98 Euro terug krijgen. Altijd leuk als je net terug van vakantie komt. Maar dan gaan gelijk mijn stekels staan want als er een meevaller is komt er ook vast een tegenvaller. En ja hoor een rekening van de GIS van dik 50 Euro (kijk en luistergeld) Wat een ellende we met de GIS al gehad hebben tot het gerecht aan toe en altijd in het gelijk gesteld maar de ellende en de tijd die we eraan moeten spanderen. Op de eerste plaats hebben we vrijstelling omdat ons inkomen te laag is dat gaat dmv een papier die we van de Krankenkasse krijgen en dan met ingevuld formulier naar de GIS . Het ging alweer een paar jaar goed. Nu hoeven we dat eigenlijk niet eens te doen omdat we helemaal niet hoeven betalen omdat we geen eigen electriciteitmeter hebben en we als 1 woning bij de gemeente ingeschreven staan en Ingrid en Jannick de GIS betalen. Maar om problemen te voorkomen en we toch vrijstelling hebben dit toch maar 1x per jaar hoeven opsturen. Als dubbele zekerheid om niet te hoeven betalen en ellende dus te voorkomen. Mag allemaal niets helpen we krijgen gewoon weer een rekening en als we die niet gelijk betalen wil je niet weten wat er aan ellende op je af komt. Maar we gaan ervoor laat de ellende maar komen.
Gelukkig kwam daar Theresa met Mama en Papa en even later ging de bel en Dominik was er dus ook. Kreeg van Trixi (Mama van Dominik) een tas vol lekkers uit Hongarije, een fles witte wijn uit het Balaton gebied, chocolade dingen, smeerkaas, een salamiworst , een sapje en druiven van haar vader. Wat fijn als je gewaardeerd word en wat een fijne verrassing. Dominik komt tot half oktober en dan pas weer als Trixi met de winterarbeid begint en dat is als de sneeuw er is. Ze kan terug bij de baas waar ze nu werkt aan de Steirische Bodensee. Hij komt alleen in de weekenden of feestdagen want ja dan moet je in de horeca of toerisme gewoon werken. Dominik zei gedag en rende gelijk naar boven terwijl wij nog even aan het bijpraten waren. Dan konden we aan de koffieronde beginnen . Tussen de middag gingen we beneden bij Ingrid en Jannick eten. Gezellig met zijn allen. Dan wij naar boven zonder Theresa en Dominik viel in slaap. Dus ik even berichtje schrijven. Ondanks de 28 graden toch zware bewolking en net zelfs wat regen maar nu schijnt de zon weer. Overal zie je de herfst en in Slovenie zagen we heel veel trekvogels op weg.
Jan is nu Jannick weg brengen geen idee waarheen misschien auto ophalen of zo bij de RK. Laatste nieuws naar de brandweer en daar staat ook zijn auto.
De laatste post en reclame doorgekeken en er zat een brief voor Jan bij en hij moet het invullen want hij heeft 1 maand als invaller voor een ander bedrijf gewerkt en krijgt wat ze ingehouden hebben terug. Zal niet veel zijn maar elke Euro is er 1. Jaja het leven is weer begonnen.
Nog even een paar fotos van zoonlief Malcolm van internet geplukt.