De tijd gaat snel

Vanmorgen werd ik wakker en Theresa was in de huiskamer. Ik heb haar ontbijt gemaakt en dan kwam Jannick boven want Theresa had de haarborstel van Meli kwijt gemaakt en ze moest gaan zoeken. Later kwam ze terug en de borstel was gevonden. Maar ze brak helemaal in tranen uit toen ze bij ons kwam. Want terwijl ze met zijn drieeen aan het zoeken waren kwam niet alleen de haarborstel van Meli uit haar kamer onder de zitzak vandaan. Ze vonden een pak vruchtensap die op knappen stond en die was verstopt en ze vonden de sommercard van Theresa die ze van Jannick in een tas moest doen en dat niet had gedaan. Als ze zonder sommercard bij Ingrid was thuis gekomen hadden de Fetzen gevlogen. Dus ze had de wind van voren gekregen. Niet omdat ze vruchtensap had gepakt maar dat ze het had verstopt en omdat ze de dingen niet opbergt. (ik ben Jannick nog niet vergeten)
Dus Jannick kwam boven en ik zei tegen hem je bent je eigen tijd nog niet vergeteen toch? En hij nee maar dat hoeft zij niet te weten. Even later kwam Theresa en ze ging naar Papa en hem knuffelen en ze kreeg knuffels terug dus het is weer goed. Ze is een echte tiener.
Dus een hectisch begin van de dag. Zij gingen naar beneden en daarna weg naar Liezen. Ze zouden ook gelijk de bril van Theresa laten richten want Sabrina deed gisteren ineens wat en de bril vloog van Theresa en is behoorlijk verbogen. Jannick zei het geeft niet want de bril is verzekerd.
Ik ben dan op weg gegaan naar de fitnessstudio. en was pas om twaalf terug. Ik vroeg of Jan al honger had maar nee en ik ook niet. Dus eerst naar het vakantiehuis gereden en daar de was uit de droger gevouwen en de was uit de wasmachine in de droger en de wasmachine weer gevuld.
Thuisgekomen eerst eten gemaakt en dan met Jan gegeten. Dan even een uitgebreide mail naar Stephan gestuurd . De gasten hadden klachten, het huis zag eruit alsof het lang niet bewoond was. Tja daar kan ik niets mee. Schoon was het en alles was er en spiksplinter nieuw beddengoed en alle hand/bed doeken allemaal nieuw uiteraard wel gewassen. En volgens hen was de koelkast vies en stonden daar bedorven dingen in. De koelkast was leeg en schoongemaakt en ik ben blij dat de Stephan en zijn broer nog waren langs geweest. Ook gelijk geschreven dat als ze na 14 dagen verhuurmet 6 personen gelijk door verhuren ik niet genoeg beddengoed en hand/bad doeken heb. Al mail terug gekregen dat hij het bespreekt met zijn broer en hij vroeg of ik wilde melden hoeveel erbij moet komen. In 2 weken met 6 personen heb ik 24 handdoeken, 12 badlakens, 12 washandjes , keuken droogdoeken en theedoeken sopdoekjes 6 bedhoezen 6 slopen en 6 onderlakens in de was. Dan nog de grote badmatten van de 2 badkamers en de gebruikte tafelkleden. Dat allemaal in een 6 kg wasmachine met 1000 toeren . Daarna drogen.
Het is sterk bewolkt en nog warm maar ze geven voor later op de dag weer heel slecht weer op. Weer met wind met orkaankracht. We wachten maar weer af.
Meli ging het gras maaien, Theresa werd door Ingrid opgehaald. Jannick ging vrij laat in de middag weg omdat Meli mee wilde gaan.
Het is ondertussen half 9 en tot nu toe nog geen noodweer. Er is wel een weerwaarschuwing omdat het echt slecht weer kan geven met wind in orkaansterkte. Er is nu wel wind aan het opsteken.
Niet zo ver van ons is een boerderij waar een martelaar zo´n huisje stond onder een hele grote kastanjeboom. De boom is om en het huisje kapot. Zoveel bomen nog op paden en in het Wald. Het ene noodweer na het andere.