Schrikkeldag

Vanmorgen om 7 wakker en wat later eruit. nadat ook Jan klaar was heeft hij mij naar Christine gebracht. Later ook weer opgehaald.
Dan thuis douchen en omkleden en middageten maken. Met Jan samen gegeten. Met Jannick en Meli over Jan gesproken. Meli heeft een Pflegegeldantrag gemaakt en Jannick laat zich indragen als persoon die alle medische zaken behartigd. Hij bereikt meestal meer dan ik voor elkaar krijg. Ik ben op dit moment niet in staat om nog vriendelijk te zijn. Jan is stront eigenwijs en heeft niet in de gaten dat hij dingen niet meer kan. Ik moet hem zeggen wanneer hij schone kleren moet aantrekken , hem erop wijzen dat hij zijn gezicht gaat afvegen of wassen want er zitten vaak etensresten , hij doet soms rare dingen omdat hij denkt dat het zo is. Hij is een meester in het verbergen van dingen die hem betreffen . Er moet altijd iemand zijn die hem in de gaten houdt. Ik ben de strijd op dit moment spuugzat. Dat eigenlijk nog het meeste doordat Jan het niet door heeft hoe erg het soms is. Dan ook nog uitgekafferd worden door de arts en verpleegpersoneel.
Vanmorgen kwam ik in de badkamer had hij de hele toilet bevuild en de muur erom heen. Kan je eerst alles schoonmaken voor jezelf het toilet kan gebruiken. Er is altijd wel wat. Hij breekt nog liever zijn nek dan moeite doen om iets op te rapen. Het slokt zo veel tijd en energie op.

Vanmorgen wel om 7 uur wakker maar ik voelde mij moe en ik heb al dagen dikke klieren dus mij nog maar een keertje omgedraaid. Dan om 9 uur er uit. Alle ochtend dingen gedaan . De was aangezet en de vaatwasser leeggemaakt en weer gevuld. Het was een goed besluit om mij nog een keer om te draaien want geen dikke klieren en niet meer moe. Ik had eigenlijk vanmiddag een afspraak bij de PSN maar kreeg een appje of ik ook om 11 uur kon dus ja dat komt mij zelfs beter uit.
Het is mooi weer.
Dus op mijn gemak aan de wandel en na mijn gesprek weer terug gewandeld. Middageten gemaakt en met Jan gegeten. Dan een poosje met mijn site gewerkt . Jan naar de Post om de Post aftegeven. Ondertussen kwam de Hollandsnackexpress . Dus alles opgeruimd en dan kwam Jan ook weer terug. Het weer was aan het omslaan en van lekker warm en zonnig naar koud en zwaar bewolkt.