Obertilliach

Oostenrijk, Obertilliach

Vanochtend op tijd opgestaan, eerst nog even langs de bank en broodjes halen en dan rijdt Jannick ons naar Obertilliach. Na dagenlang sneeuwval nu een blauwe lucht en de zon.
Volgens de routeplanner 2 ½ uur maar we reden er 3 ½ uur over en we geluk hadden dat de Tauerntunnel niet lang nadat wij ervoor stonden weer open ging. We wisten niet precies waar het was en volgens internet zijn er 2 pensions met de naam Andreas. Maar Jannick zag Jan Klaasens auto staan dus zonder zoeken voor de deur. We werden zeer hartelijk ontvangen en konden gelijk het middagmaal gebruiken en het was geen probleem dat Jan ook mee at.
Erik, Jan , Jorran,Herbert en Ilona waren al aan het eten. Jannick en ik slapen bij de buren, Ilona ook en 4 Hengstmengels moeten ook hier slapen. Ontbijten doen we in ons gebouw maar de andere maaltijden doen we bij Andreas.
Ze zijn om half 4 gaan langlaufen en ik ben naar de Spar gegaan om wat te drinken te kopen.
Het was nog precies zoals ik me het herinner alleen er zijn wel gebouwen of bijgekomen of aangebouwd. Het terras van Unterwoger is nu overkapt.
We hadden ons voorgenomen om in ieder geval op zoek te gaan naar de langlaufleraar Virgil die Jannick had aangeraden om door te gaan met langlaufen en hem het skaten had geleerd.
Kom ik terug met de boodschappen kom ik hem in ons woonhuis tegen, ging hij met zijn kinderen trainen. Wij verblijven dus bij hem thuis en hoeven niet op zoek te gaan.
We waren met heel mooi weer weg gegaan mar hier is het nog geen mooi weer , ze hadden een dag sneeuw gehad en verder niet , het is nu precies andersom.