Ruhpolding

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

We zijn in Ruhpolding naar de worldcup biatlon geweest. Dat was een enorme manifestatie al die duizenden mensen die zingen, joelen en aanmoedigen.
We ware onderweg naar huis en kwamen daar toch redelijk in de buurt.Het was een groot feest van toeschouwers en om 10 uur in de morgenstond iedereen al in de kou (net onder het vriespunt) en de wedstrijd begon pas om 14 uur. Er kwam flink wat alcohol aan te pas en ze zongen en joelden aan een stuk door.Ik heb nog meegedaan aan een biatlonspel en won een muts. Ik moest in een apparaat langlaufen en dan schieten.
We vonden een plaatsje met voor ons een groot scherm. De atleten starten daar en komen daar ook steeds voorbij en we kunnen het schieten op het scherm volgen. Ook de schietplaats was daar. Het was een heren sprint wedstrijd. Wel jammer dat we weg moesten want morgen zijn de dames waar Els Strauß mee doet. Alle grote zijn daar Björndalen, Poiree, De Duitsers Frank Luck, Ricco Gross en Michael Greis. De Duitsers doen het niet zo goed en Bjorndalen wint. We slapen in Duitsland en vertrekken morgen naar huis.