Theresa had in ieder geval een beter humeur

Freitag 21.August
Vroeg wakker want Jannick kwam al heel vroeg zeggen dat hij naar zijn werk ging , volgens mij nog geen half 7. Dus babyfoon en om half 8 was Theresa wakker. In ieder geval in een betere stemming dan gisteren.
Ontbijtje en wij even douchen en dan inkopen doen in Liezen. Ik liet Theresa even plassen en ik wilde even haar haar kammen maar haar borstel zat in haar tasje dus die wilde ik pakken. Rukte met volle vaart aan het hengsel de tas uit mijn handen sloeg hem op haar eigen gezicht dus brullen en een dikke bloedlip. Dan was ze bij de Lutz stront vervelend en sprong stompzinnig ergens tegen aan met haar kin op een kastje en ja dus weer brullen . Dan moet ze verplicht van ons in een boodschappenkar zitten en zijn we met zijn tweeen nodig om haar erin te krijgen. We hadden best veel tijd nodig om boodschappen te doen en moesten naar verschillende winkels , we waren pas om 13 uur terug dus ik had Theresa onderweg al gevraagd patatjes eten?? Dus pan aangezet alle boodschappen naar boven gesjouwd en uitgepakt en opgeborgen. Daarbij is Theresa dan een grote hulp want ze weet precies wat ergens heen moet. Ze heeft boodschappen voor de badkamer allemaal op het kastje gezet in de badkamer en alles aangegeven voor de koelkast of de voorrraadkast. Dan is ze dus echt een hulp en heel gezellig. Ondertussen olie heet en ik de frietjes bakken , een broodje met een hamburger erbij niet gezond maar we vonden het alle 3 erg lekker. Dus onder het eten ook geen problemen gehad. Het in de broek plassen ging ook een stuk beter want ik laat haar eerst plassen voor we weggaan en als ze zegt hoef niet dan mag ze niet mee. Want Oma gaat ook altijd plassen voor ze weg gaat dus Theresa kan dat ook. Dan heb ik haar onderweg bij de Lutz laten plassen en net voor ze haar middagslaapje ging doen. Ze is wel een ritme kind en de afgelopen weken was er weinig aandacht en tijd voor haar, ze kan slecht tegen het lawaai en overal rotzooi en alles van zijn plaats daar word ik zelfs kriegel van.
Nu heel even bij komen en even een kop koffie maken voor mezelf.
We hebben geen gezellig weer af en toe een bui en zwaar bewolkt met 18 graden. Niet echt koud dus. Onderweg hebben we op 4 plaatsen hertjes/reeen gezien. Dat maakt altijd mijn dag goed. Wonderbaarlijk als je zo dicht bij de natuur woont. Jan vroeg aan Theresa of Bambi er ook bij stond maar dat was volgens haar niet zo. Theresa vindt het ook altijd leuk om naar de dieren te kijken, alles wordt benoemd onderweg koeien schapen hertjes. Ik geloof dat we langzaam aan bij de waarom periode aankomen want dat hebben we de afgelopen dagen al meermaals gehoord.
Mijn huis is een puinhoop maar we kunnen weer eten de vriezers zijn weer vol en de koelkast ook. Voor Theresa een dunne lange Wellespiegel bij de Lutz gekocht nu maar 2,50 in de reclame. Die plakken we in de gang naast de badkamerdeur dan kan ze als ze zich verkleed in bekijken en hoef ik niet elke keer mee naar de slaapkamer waar ik een spiegelkast heb. Zette Jan hem bij het boodschappen in laden even uit de auto nou ze werd helemaal gek want ze dacht dat de spiegel niet mee ging.
Jan is ondertussen al weer aan de Arbeit en ik even genieten van de stilte om me heen.