Een poosje bij Els langs gegaan

Nederland, Leiden

Vanmorgen vroeg wakker en opgestaan. Ik moest even wachten tot Erna klaar was met douchen. We zijn toen we klaar waren op weg gegaan. Ik moest mijn kaarten op de post doen. Dan zijn we naar Rhijnhof gereden om de bloemen te bestellen. Erna moest ergens een pakket afgeven en ze wilde naar een drankwinkel waar ze de Irish coffee verkochten. Ik kreeg een fles van haar omdat ik jarig was geweest. Ik heb er nog iets gekocht voor Jannick.
Dan naar Zoetermeer doorgereden naar Nance. Van haar met 2 vriendinnen in 1 auto naar het uitvaartcentrum gereden. Het is een prachtig uitvaartscentrum /crematorium. Els ligt in een 24 uurs kamer. De huiskamer deel je wel met eventuele andere gebruikers want ze hebben 5 24 uurskamers. Els ligt er nog goed bij . morgen moeten ze wel de deksel wat hoger doen zodat de mensen haar handen niet meer kunnen zien. Het zal morgen niet eenvoudig worden, ik spreek en lees iets voordat Els altijd bij zich droeg. Ik hoop dat ik het ten einde kan brengen. Erna wil dan wat zeggen en Nance daarna . Er is steeds muziek ertussen en er worden fotos getoond.
Na een poos zijn we weer terug gereden en Erna en ik zijn gelijk in Erna´s auto gestapt en terug gereden,
Erna had het eten in de oven gezet maar laag qua temperatuur. Wij gingen snel naar het kruidvat want om die tijd kreeg je korting, Dan bleek dat we er al een uur aan het rondstappen waren dus snel afrekenen en naar huis, Alles in orde en we konden gelijk eten.
Na het eten belde Jan die wilde weten hoe het mij ging.
We missen elkaar toch. Nog even doorbijten dan kan ik naar huis.

Fijn dat Els er zo mooi bij ligt in de kist. We vinden het jammer dat we er niet bij kunnen zijn morgen/donderdag, maar het lukt ons op dit moment echt niet. Heel veel sterkte vandaag, tijdens de uitvaart allemaal, Hier zullen we in gedachte bij jullie zijn en de kaars branden voor Els vandaag.

Christina 2022-12-15 03:59:32

Heel veel sterkte vandaag. In gedachten bij jullie.