slecht weer

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zondag 13 juli
Het weer is omgeslagen, het is nu regenachtig en koeler.
Jan en Jannick waren vanochtend op weg gegaan naar het Gutenberghaus. Ik zat naar de radio te luisteren en toen kwam er een weerwaarschuwing. Gelijk Jannick gebeld maar die had op het plateau al gemerkt dat het niet goed zat en was al onderweg terug.
Ze weten nog niet hoe het zich gaat ontwikkelen maar er wordt voor levensgevaarlijk weer gesproken. Er kunnen zich orkaanwindvlagen en door de vele regen , modderstromen kunnen zich ontwikkelen, overstromingen en er kunnen grote hagelstenen naar beneden komen. We volgen het weer ontwikkelingen op de radio.
We hebben onze gasten ook gewaarschuwd en we hebben de kaarsen en olielampjes klaar staan. We hebben nu het hele huis vol ,10 gasten. Allen Duitsers. Vorige week hadden we Weners. Gisteravond hebben we nog buiten kunnen eten.
Vanochtend vroeg is de Ironmen triathlon in Klagenfurt van start gegaan en die lopen nu in de stromende regen. Ze waren bang dat ze de wedstrijd moesten staken door het weer maar tot op heden loopt de wedstrijd nog. Het slechte weer is in Kärnten aangekomen en komt dan naar boven.