Het was nat en je bent gelijk wakker

Vanmorgen pas om kwart over 8 wakker, dus eerste de uitgehongerde beesten gevoederd. Dan douchen en aankleden. Ik heb de vaatwasser leeggemaakt en opgeruimd en was nog wat in de keuken aan het opruimen. Ik vond de afvoer stinken en liet de kraan even doorlopen. Dan ineens sta ik met voeten in een geweldige plas water in de keuken. Dus kraan dicht gedaan en er bleef maar water komen. Heeft Jan toen hij een bak er onderuit had gehaald (eigenlijk was dat een afwasteiltje de emmers staan buiten op het voorbalkon.) de afvoer losgetrokken en die was dus nu helemaal eraf. Dus dweilen en dweilen en balen en balen. Schuift Jan de dingen in elkaar en zegt is weer goed. Nee is niet goed want er ligt nog een stuk los in de kast en dit is niet de oplossing want dan gaat het weer los. De vorige kraan lekte en Jan had gezegd dat hij die niet repareren kon. Andere kraan gekocht en die lekt dus ook. Ik twijfel nu aan de methode van Jan.
Nu tijd voor mijn tweede bakkie koffie en een paar nieuwe sokken opzoeken. Je bent wel gelijk wakker na zo iets.
Buiten dikke nevel, daar word ik ook niet vrolijk van.
Els het idee om het tekenen weer op te pakken dat gaat sinds mijn ongeluk niet meer. Ik heb ook problemen bij schrijven. Mijn vingers willen geen priegelwerk meer dus ook dat diamond painting gaat niet. Ik word dan ook heel snel zeer gefrustreerd en geagiteerd. Ik heb nu zelfs problemen bij het typen op mijn laptop.
Vandaag eten we Chorizopizza lekker en snel klaar. Met Jan gegeten . Dan om 2 uur gaan wandelen naar de apotheek, daar waren we te vroeg dus even gewacht. Ik had het gelijke recept aangevraagd als de arts in Salzburg laatst voor ons gedaan had. Nou mooi niet dus de Brillique weer 1 verpakking en ook mijn allergiemedicijn kan ik morgen afhalen want het was er niet. Dus nu kan iok bij Jan met alle medicijnen lang vooruit maar moet toch weer tussendoor naar de apotheek voor de brillique en dus ook weer een recept aanvragen. Nu met mooi weer niet erg maar als het koud en slecht weer is wel en ik vrees corona want dan sta je 3 kwartier buiten in de kou te wachten voor je aan de beurt bent. Niet ondenkbaar , op dit moment is in Aich een hele kolonie doordat ze allemaal op een trouwerij daar waren.
Omdat het zo mooi en zonnig was een grotere ronde gemaakt en in de zon gewoon warm. Thuisgekomen aan de koffie met de overgebleven Strudel van gisteren. Er drijven donkere wolken binnen en het is gelijk donker. Jannick heeft heel erg leuke en mooie winterlaarzen of hoge schoenen helemaal gevoederd en ik geloof Adidas voor Theresa gekocht. Zal ze ook weer blij mee zijn. Het duurt nog even voor ze weer mogen komen.
Ik realiseerde mij dat Jan volgend jaar alweer een mijlpaal bereikt , 75 wordt hij dan. Had een reden tot een feest geweest maar daar is geen belangstelling voor .
Ouder worden betekend dat je steeds eenzamer wordt. Om je heen vallen de mensen weg en dan is het ook gelijk duidelijk dat je vroeg of laat ook aan de beurt bent. Maar we hopen beide 99 te worden. Je merkt wel dat alles wat moeilijker wordt , en je ook sneller moe bent.
Zo vanavond wordt het weer een avondje Netflix. Ben blij dat we het hebben want van de tv moet je het niet hebben. En het is zo heerlijk iets ongestoord door reclames te kijken. En als het spannendis gaan wegewoon wat later naar bed en kijken de volgende aflevering.