Mariä Himmelfahrt

Een extra zondag,. Wakker worden om 7 Uur en Theresa was ook wakker. Ze was gisteravond in ons bed in slaap gevallen , ze had zich gewassen tanden gepoetst en haar pyama aangedaan en dacht bij zich zelf slapen voor mijn moeder mij komt halen. Toen Ingrid kwam sliep ze als een os. Wij hebben geen hinder van haar.
Ze wilde na mij douchen en dan wil ze mijn Rirtualsschaum dan ruik ik lekker naar mandarijnen Oma.
Ontbijten en aankleden en ze was helemaal gelukkig. Ze speelde met van alles en nog wat en we hadden haar er wel van doordrongen dat vandaag gewwoon beneden geslapen wordt. Ze mocht ook nog blijven tot na het middageten, lekker van de gril buiten en salade.. Dan ging ze met Papa leren fietsen zonder zijwielen waar ze zich nogal tegen verzet had maar ze wil een nieuwe fiets maar die krijgt ze alleen als ze zonder zijwielen kan fietsen. Het schijnt gelukt te zijn. Wij waren een stukje gaan wandelen want met dit mooie weer zonnig en 33 graden wilde ik niet binnen zitten. Moet toch ook een beetje conditie gaan opbouwen want die is minus nul. Ik merkte het goed maar heb wel genoten. Theresa kwam vertellen dat ze kan fietsen en wilde daarna niet weg. Maar ze moest van Mama dus een gigantisch drama schreeuwen huilen enz. Maar uiteindelijk had ze schijnbaar toch vrede ermee.
Langzaam aan komt de vakantie in zicht , over 2 weken zijn we al op weg.
Morgen ga ik eerst mijn haar eraf laten halen en ik denk maar een echt kort koppie, ook al gaat het nu vrij goed met de medicijnen en mijn hoofdhuid goed geneest.
Theresa gaat met mij mee naar de kapper want ook zij moet geknipt worden. Eerste voorbereiding op de vakantie , en Theresa moet gelijk na onze vakantie naar de Kindergarten. Dan moet het ook weer netjes zijn.
Voor morgen wordt weer slecht weer voorspeld. We zien wel.
Jannick heeft de stap genomen om in Schladming bij het Rote Kreuz weg te gaan en in Gröbming erbij te gaan. Zoals hij zelf zegt ik ben in Gröbming met mijn familie en langzaam aan ook hier ingegroeid. In Schladming zegt het hen niets meer ook de sfeer is niet meer zoals vroeger en ze vragen hem ook nergens meer voor maar wel goed genoeg om de ambulance diensten te draaien. Er schijnen nogal wat interne problemen te zijn en daar wil hij niet in meegaan en er ook niet bij betrokken raken. Hij was ook degene die de vergaderingen notuleert dus die functie gaat hij eerst opzeggen. In Gröbming zitten de brandweer en het RK naast elkaar en komen ook over en weer bij elkaar over de vloer. Dus zijn diensten gaat hij in Gröbming draaien. Bij de brandweer voelt hij zich goed en heeft hij ondertussen ook een functie waar hij zich meer bij betrokken voelt. Ik geloof dat hij tegen de 12 jaar in Schladming erbij was.