NK Biatlon

Nederland, Arnhem

Zondag
Vandaag de grote dag van het NK.
Gelukkig had ik geen vroege start want we versliepen ons. Er komt geen spatje licht door de gordijnen.
In Nederland krijg je maar 10 minuten om in te schieten en dan het wapen af te regelen dat was voor mij te kort want het wapen liet zich niet afregelen. Niet in 10 minuten.
Normaal krijg je daar 30 minuten tijd voor. Dan kan je het wapen terug naar 0 zetten en opnieuw afregelen. Het is niet mijn wapen en vorig jaar deed het wapen het goed maar nu heb ik hem op het laatste moment opgehaald omdat het in een wedstrijd in gebruik was en volgens Waldhuber net uit de reparatie, geen idee wat er aan gerepareerd is. Voor 1 wedstrijd per jaar koop ik er zelf geen een. In Nederland is alles afwijkend. Het NK is eigenlijk een sprint afstand. En het is een luchtwedstrijd.
Ik kreeg dus 8 strafronden aan mijn broek en dat was nog een geluk want de andere 2 die ik wel raakten waren ook toeval. Ik heb super hard gelopen en was dan toch nog 2e na Jorran. Maar mijn record is blijven staan die heeft hij niet kunnen breken. Jannick

Zondag
Ik werd wakker en ging naar het toilet en toen bleek het al 9.45 te zijn. Ik schrok me helemaal te pletter want om 10 uur had ik met Diane afgesproken bij het van der Valk Hotel om koffie te drinken. Ik heb een broodje aan het ontbijt gehaald en ben weg gegaan.
Dit is dus de tweede keer in een paar dagen dat Jannicks wekker niet afgaat.
En door de gordijnen komt geen glimpje licht dus je wordt niet wakker van het licht.
Jannick start was om 12 uur.
Ik trof Diane en Jordy nog daar en we hebben even snel bijgepraat en de camper bezichtigd.
Ik was op tijd terug en kon de wedstrijd zien. Helaas wilde het wapen zich vooraf in de 10 minuten tijd die je daar kreeg zich niet laten afstellen. Jannick heeft het schieten met Martin gedaan en hij schoot niet goed maar de tijd was om voor het wapen goed was. Jannick heeft erg goed gelopen maar 8 strafrondes is te veel en Jorran werd dus Nederlands Kampioen en Jannick ondanks zijn pech toch nog 2e. Maar zijn record is blijven staan.
Daarna zijn we gaan lunchen en we zijn ’s avonds bij vd Valk gaan eten. Dan weer terug gelopen en later nog naar de sauna en Turks bad gegaan. Overal waar we komen staat er meestal bij de sauna enz. naaktbereik maar hier staat dat je verplicht badkleding aan moet dat voelt vies. Maar het is niet anders. Dat vinden ze rein maar ook al zit je in het turksbad met je badkleding je zweet toch en er is geen mogelijkheid om het even schoon te spoelen dus dat vinden wij vies. Ook zijn badslippers verplicht en die kan je daar pakken maar als de vloer nat is kan je er niet op blijven staan zo extreem glad is het dan. We slapen in het nieuwe 4 sterrenhotel, hypermodern maar geen fonteintje op het toilet. We vroegen of er een pinautomaat was maar ze zeiden je kan aan de balie geld op nemen. Staan we daar willen we geld opnemen zeggen ze alleen 25 euro nou daar kan je mee thuis komen. We vinden het allemaal een beetje Hollands knullig.

30 juni 2009 00:09 | Door: Christina Helaas waren we zelf niet in de gelegenheid om te komen kijken,tot vandaag was Cherique in Apeldoorn bij haar vriend,en hoopte jullie nog te kunnen ontmoeten,morgen moet ze weer werken op de camping Het Grote Bos van de RCN,te Driebergen,ze werkt daar in het Restaurant,en heeft een eigen Caravan.Vrijdag gaan wij daar ook heen, om Scarlett af te zetten,ook voor vacantiewerk,misschien leuk als jullie nog kunnen zien daar. Jannick,HEEL HARTELIJK GEFELICITEERD, met het Behalen van de 2ePLAATS,je bent en blijft van ons onze topper.Liefs uit Heemsherk van ons allemaal.en Geniet nog even zolang als jullie in Holland zijn Nicolette.