Laatste dagen vakantie

Slovenië, Čatež ob Savi

Samstag 16.Mai
Vanmorgen ergens in de vroegte kwam Theresa bij ons liggen en we sliepen nog tot kwart voor 8. Dus geen klagen.
Vanmorgen flink mistig maar droog en heel zwaar bewolkt. Het klaarde steeds meer op en in de middag werd het zelfs weer warm en tegen het eind van de middag piepte de zon er door heen.
We waren eerst ons ontbijt gaan halen dan ontbijten . In de morgen ons vermaakt met tv en ik met lezen. Dan zijn we gaan buiten spelen en wandelen. Eerst met Ans even de nieuwe Lodgetenten gaan bezichtigen erg mooi en leuk met 6 slaapplaatsen een soort blokhut houten keuken en een apart toilet. Groot houten afgeschermd en overdakt terras, binnen en buiten een grote tafel met stoelen en ligstoelen. Houten vloer die gelijk is met de hoogte van het terras in de tent, een kacheltje, een grote koelkast met een redelijke vriezer dus van een hoop gemakken voorzien. Dat is dus Glamping.
Dan gaan spelen in de speeltuin met Theresa en een grote wandeling om het meer voor haar. Het indianendorp vindt ze geweldig en dan vissen kijken want die zijn er zo veel. Dan helemaal naar de winkeltjes gelopen en daar weer in de speeltuin spelen en dan nog een ijsje gaan eten. Het laatste stukje terug heeft Opa haar gedragen dan mag je ook wel moe zijn. Een poosje tv kijken onder haar dekentje met Shaun haar schaap dan rust ze toch uit. Ze heeft van Oma warme zachte huissokken gekregen met nopjes eronder en dan zit ze de hele tijd onder haar dekentje aan haar sokjes te frutselen ze vindt ze helemaal lekker. Dan was het weer tijd om te gaan zwemmen en ze geniet gewoon. Doordat de zon was gaan schijnen was het buiten in het bad heerlijk en dan geniet ze helemaal. Ze mocht met Opa vandaag van een andere glijbaan maar ja dat is niet genoeg en dus weer brullen. Ze had haar bandje niet om anders pas je niet in de glijbaan en ze was zo boos dat ze niet in de gaten had dat ze zich zelf zonder bandje voortbewoog in het water een soort op zijn hondjes zwemmen. We zorgden wel dat ze niet onder ging maar we hebben er wel heel hard om gelachen. Dan haar bandje weer om en in het golfslagbad dat vindt ze ook erg lekker en we mogen haar niet vast houden ze dobbert gewoon zelf. In het bad ging ze met Oma eerst Zumba doen en later gymnastiek , nog even in het bad met de bubbelbanken die vindt ze alleen maar leuk omdat ze van die banken in het diepe water kan springen. Ziet ze kinderen crawl doen doet zij het ook.
Dan weer eruit wat natuurlijk niet haar idee is maar toch eruit.
Oma snel eten gemaakt en ze eet dan zo lekker, komkommer, tomaatjes, stokbrood en gehaktvleesjes. Daarna moest ze steeds heel hard huilen want ze had buikpijn omdat ze haar boodschap moest doen en dat laat ze niet gaan. Oma met haar naar het toilet, Opa met haar naar het toilet en dat gaat dan zo door , buikje wrijven, haar voorover laten bukken bij een stoel en het zat er echt aan te komen maar ze laat het niet komen. Dan bij Opa en daar lukte het eindelijk. Dan is het de moeite waard en even met haar naar de badkamer en verschonen en wassen.
Daarna kon ze het toetje een taartpunt op. Dan mag ze nog opblijven tot 8 uur , tandjes poetsen en gaat ze slapen wat ze altijd direct doet.
Voor ons tijd om Donna Leon te gaan kijken en wat heet kijken 2 afleveringen na elkaar en we genieten van alle beelden van Venedig en Veneto die roepen altijd Sehnsucht op.