Laatste dag Obertilliach

Oostenrijk, Obertilliach

Zondag
Iets vroeger op staan want alles was vandaag vroeger. We zagen Erik voorbij rijden met een open skibak. Ik wapperde nog maar ze zagen me niet. Ik dacht eerst dat ze bij Andreas nog zouden stoppen maar ze reden door en waren dus de skies verloren.
Het was kouder dan gisteren en sneeuwde licht. De baan was harder en sneller dan gisteren. Jannick moest 10 km met 4 x schieten , 2x liggend en 2 x staand. Hij begon zeer goed met 0 missers. Daarna alle 3 keer 2 missers. Toch het beste resultaat tot nog toe. Jorran heeft vandaag niet gelopen had weer last van zijn enkel maar hij had gisteren al een grote achterstand van 11 minuten op de nummer 1. Jannick geloof ik 5 ½ minuut en Ilonca ook iets van 5 ½ minuut. Je neemt deze achterstand mee naar de wedstrijd van vandaag en start dan in een wave er achteraan. Met 6 missers moest Jannick dus 6 strafronden lopen van 150 meter per keer is toch bijna een km meer. Maar we zien hem toch elke keer wat verbeteren.
Tom en Nick hadden ook geen goede schietseries. Dat kost veel looptijd. Ook Herbert zag geen kans om voorin te komen en was geloof ik 16 of zo.
Toch is Jannick in de Deutschland Pokal in zijn klasse 2e.
Nick en Tom komen ook naar de ÖM. De anderen niet. Jorran start misschien helemaal niet meer op de winterbiathlon en richt zich op de rolski.
Na de wedstrijd zijn Erik,Ilonca ,Jan en Jorran gelijk naar Nederland gaan rijden. Wij konden nog naar onze kamer en eten. Jan kwam precies toen we net aan het eten waren en kon dus mee eten. Alles ingepakt en dan naar het stadion voor de prijsuitreiking en dan weg.
Jannick heeft ons terug gereden.
Hij heeft geprobeert Heli te bereiken maar tja die laat alweer niets horen.
Jannick voelt zich niet zo lekker hopelijk wordt hij niet ziek.
Jan heeft een brief gekregen van zijn ziekenhuismaatje waar hij mee terug was gereden. Hij had afgesproken hem op te zoeken op de fiets maar ja ook bij Jan gaat het niet zo lekker en die kan nog steeds niet fietsen. Deze man gaat het nog slechter mee en ligt nu verlamt in bed thuis. Jan wil hem nu toch snel opzoeken. Wel ontzettend aardige en lieve brief.