Engadin

Oostenrijk, Reith

49 Nederlanders in de Zwitserse sneeuw!
Voor het eerst sinds 2003 was er op de Tauplitz niet voldoende sneeuw en moest deze 13e WinterIntro dus voor de derde keer naar het Engadin worden verplaatst. Het was natuurlijk een hele operatie om 49 langlaufers van een berghut met volpension te verplaatsen naar een groot zelfverzorgingshuis in het Engadin. Maar de moeite werd beloond, want op 4 minuten loopafstand lag een prachtige loipe! Met de hulp van kok Haje, Hausmeister Wesley, hulpvoorvanalles Jannick en veel vrijwillige helpers werd het zelfverzorgingshuis omgevormd tot hotel! Onder leiding van de trainers/instructeurs Machiel, Sidney, Aad, Haje en Jannick werd er weer veel geschaafd aan de techniek! Ook stonden er prachtige langlauftochten op het programma over het Engadiner-loipenet, dat zo vroeg in het seizoen al 100 km loipes omvatte. De videoanalyses, het waxen in de mega-waxkelder en de powder-snowshoetocht completeerden het programma. Als Anja niet op de laatste dag haar been brak was het een perfecte langlaufweek! Volgend jaar weer Tauplitz of weer naar het Engadin.........?

Bovenstaand stukje eerlijk gepikt van Vasa sport die deze reis organiseerde.
Voor mij een geweldige kans om in de sneeuw te staan. Omdat dus te weinig sneeuw op de Tauplitz was ging de reis naar Engadin en hadden ze een instructeur meer nodig. En jajajja Joepi dat was ik. Ik heb deze reis als een doorlopend hoogtepunt beleefd. Leuke sportieve mensen, leergierig en veel leuke dingen gedaan.Ook waren veel mensen mij al bekend dus ook nog eens vrienden ontmoeten. Weer nieuwe mensen leren kennen.Voor mij was het ook de eerste sneeuwervaring van dit seizoen.
Er komen veel foto,s bij dit stukje en door veel fotografen gemaakt oa Herman Hoffs.
Er staan ook foto ,s op de site www.vasasport.nl onder Engadin.
Voor mensen die er ook zin in hebben volgend jaar organiseerd Vasasport opnieuw wintersportreizen.
De snowshoestochten waren geweldig in de vele diepe sneeuw.

Ik wil iedereen bedanken waar van ik foto`s heb gekregen.

Nog een bijzondere ervaring van mij was het slapen in de iglo.