Super zonnige zondag met een grauw randje

Vanmorgen was ik al wakker en ik hoorde Jannick en Sabrina. Dus opgestaan en aan de koffie.
Het was al super zonnig en in de zon ook echt warm , helaas windje wel erg fris.
Rondom 10 hoorden we en zagen we veel helicopters zowel van de hulpverlening als de Bundesheer. Dan weet je al dat het mis is. Helaas op de Dachstein richting Hohe Dachstein is een lawine afgegaan , 5 jonge mensen dood. Geen idee of er waarschuwingen golden of wat dan ook. Het is ook in de bergen zeer warm . Kan verder nog steeds niets vinden over het hoe wat en waarom.
Ik heb nu wel iets gevonden Ersten Angaben zufolge dürfte es sich dabei um Mitglieder einer Gruppe aus Tschechien handeln. Das Schneebrett hat sich beim Randkluftanstieg im Bereich der Seethalerhütte auf 2.800 Meter Seehöhe gelöst. Die Seethalerhütte ist die höchstgelegene Schutzhütte im Dachsteingebirge hoch über Ramsau direkt auf der Grenze zwischen Oberösterreich und der Steiermark.
Ze waren met sneeuwschoenen onderweg .

Vond een foto van Jannick van de Wehrversammlung der FF Gröbming - Winkl en hij werd ook met naam genoemd.
Wehrversammlung der FF Gröbming - Winkl.
Auf ein einsatzreiches Jahr blickte die Freiwillige Feuerwehr Gröbming - Winkl gestern im Rahmen ihrer 89. Wehrversammlung im Gasthof LOY zurück.
Wehrkommandant HBI Christian Prettner konnte dazu neben 34 Mitgliedern zahlreiche Ehrengäste darunter Bürgermeister Thomas Reingruber, Frau Gemeindekassier Annemarie Stadelmann, Expositurleiter HR Dr. Christian Sulzbacher, Bereichsfeuerwehrkommandant OBR Dir. Heinz Hartl, den Ortsstellenleiter Stellvertreter des Rotes Kreuz Jannick Molenaar und ABI Josef Zörweg begrüßen.

Middageten gemaakt en samen met Jan gegeten. We kunnen morgen nog een keer eten dus dat is makkelijk. Om een uur of 2 toch de deur weer dichtgemaakt want dan wordt het weer snel koel. Verder niet veel gedaan , gisteren heb ik nog tot laat de was gedaan dus vandaag was dat allemaal klaar. Komende week een druk weekje , Theresa is dan weer bij ons omdat Ingrid met Sabrina naar Wenen is voor de controles van Sabrina.
Gisteren eind van de middag was ik even beneden en stond met Ingrid te praten over het bed dat ze graag voor de meiden wil maken. We komen terug in de keuken had Sabrina die nu ook heel snel uit zitten naar op de knieen kan een tasje met dikke potloden te pakken. Ze was begonnen bij de eerste kast dan alle kasten inclusief de kachel dan zijdelings de kasten en de andere zijde alle kasten inclusief de koelkast en de hele bodem vol getekend. Ze had wel verschillende kleuren gebruikt dus het was een bont geheel. Moet je dan lachen of huilen?
Ja ze kan erg stout zijn .