Taufe und Firmung Jannick

Samstag 18.Juli
De dag begon of er geen slecht weer geweest was met blauwe lucht, zon en al gelijk warm.

Vandaag is de doop van Jannick in de katholische Kirche waar ze over 6 weken ook trouwen.
Katholische Pfarre in Gröbming
Die Pfarre Gröbming gehört zu den ältesten Pfarren der Obersteiermark. Darauf weist das Patrozinium der Pfarrkirche „Mariä Himmelfahrt“ hin. Das Gnadenbild in der Mitte des barocken Hochaltares stellt Maria mit dem Jesuskind dar.

Gröbming ist eine Patronatspfarre des Stiftes Admont. Das Pfarrgebiet umfasst die politischen Gemeinden Gröbming, Pruggern, Michaelerberg, den Großteil Mitterbergs sowie Teile von
St. Martin/Grimming, Großsölk und Kleinsölk. Zur Pfarrgemeinde zählen etwa 3.700 Katholiken. Pater Andreas Scheuchenpflug, Benediktiner aus Admont, ist seit 1981 Pfarrer von Gröbming.

Net even snel met Jan naar de Caritas daar stonden mooie Trachtenschoenen in maat 46 , het was een crime om er te komen met de auto dus de auto bij de Caritas voor de deur gezet , snel naar binnen en passen. Helaas veel te klein voor de moeilijke voeten van Jan.
Alle parkeerterreinen zijn afgezet , alle straten afgezet omdat het eind evenement van de Ennstal Classic straks hier begint. We zullen moeten lopen naar de kerk want met de auto gaat het niet lukken . Dus straks eerst maar wandelschoenen aan dan in de kerk mijn andere schoenen.

Gisteravond had Jannick inderdaad gelijk na thuiskomst al de oproep gekregen. Hij zij we wisten eigenlijk helemaal niet wat we moesten gaan doen dus we springen in de auto en de bestuurder reed maar achter de andere auto aan. Jannick zei dat was wel lachen want we reden bij het Rusthaus weg en gelijk bij de Unimarkt het terrein weer op. Bleek dat de tenten van de Porche met Porches eronder op instorten te staan terwijl iemand de boel omhoog hield zo dat het niet op de Porches viel.
Dus ze hebben de tenten afgebroken in de stromende regen bij erge storm. Geen schade aan de auto´s.

Zo Jannick´s Taufe hebben we achter ons. Na de Taufe heeft hij ook gelijk zijn Firmung gehad .
Er was door de Pastor toestemming aan de Bisschop gevraagd om de Firmung te laten plaatsvinden. Normaal wordt het door de bisschop zelf gedaan maar voor 1 persoon komt hij niet en mocht de pastor het doorvoeren. Dus alles in een keer nu achter elkaar door.

Ingrid vertrekt zo naar Oberwölz tot maandag, Jannick moet morgen werken dus die gaat niet mee.