Mariä Himmelfahrt

Een vrije dag vandaag en alles dicht. Vanmorgen om 5.45 de wekker en een kwartiertje later de babyfoon aangezet. Jannick kwam toen we zaten te ontbijten en even later was Theresa ook wakker. Die is niet fit en wilde niet ontbijten. Ze kreeg van Hanneke een armbandje, die had Hanneke gisteravond nog snel gemaakt van die loom dingen. Theresa is er helemaal blij mee , er hangen ook een uiltje en een zeester aan.
Dan hebben we Fred, Hanneke en Roy uitgezwaaid. Die vertrokken naar Mittersill vertrokken. Ik hoop dat ze ook nog wat mooi weer krijgen. De afgelopen week was hopeloos en absoluut geen augustuisweer. Het leek eerder oktober.
Theresa met haar dekbed op de bank wat tv kijken. Jannick douchen want die had vannacht dienst gehad. Dit keer ook weinig geslapen. De kerkklokken beierden al vroeg want ook in Gröbming was er een processie. Later weer voor de kerkdiensten.
Jannick en Theresa hebben hier nog middageten gedaan. restant Kürbissuppe en poffertjes. De poffertjes hadden we gekregen van Hanneke en Fred een mand met Nederlandse lekkernijen. De mand was bekleed met heel leuk echt Hollands papier.
Het weer was in de morgen zwaar bewolkt maar droog. Maar in de middag begon het te hozen en dat bleef. De temperatuur komt met moeite op 13 graden. We wilden eigenlijk naar de Samsonumzug in Murau maar we hadden met dit weer geen zin om te gaan.
Een beetje verdrietig want een nachtkastje van mijn net 2 maanden in gebruik genomen slaapkamer is ernstig beschadigd. Niet te repareren dus we draaien nu de kastjes van Jan en mij om want die van Jan staat in de hoek en die van mij valt direct in het zicht. Jan gaat nog wel aan de rand wat proberen en ik de deuk met een vochtige doek en strijkbout. Maar het is zeer ernstig. Ik heb het gevoel of het mij gewoon niet vergund is. Eerst de grote kast maar die konden we herstellen en nu dit.
Dan eerst al de was weg gewerkt, het beddengoed van ons en van de gasten. De RK kleding van Jannick gewassen en van alles wat van ons zelf. Om 16 uur de laatste was in de droger. De bedden weer opgemaakt, Jan heeft gestofzuigd en het vuil naar bneeden gebracht. Ik dan de badkamer gesopt en de kranten tijdschriften en reclame uitgezocht onder de tafel. Jan heeft gelijk de zakken met gasten dekbedden en kussens op de zolder geruimd. Ziet er eigenlijk best netjes uit. Gisteravond hadden Jan en Fred de houtkachel helemaal naar boven gebracht. (85kg) Staat alvast voor de schoorsteen waar de kachel moet komen.
Nu kunnen we weer opnieuw rotzooi gaan maken.