Bijna eind van het jaar

Vanmorgen toch weer om 9 uur wakker . Dus toch ook weer uitgeslapen. Douchen, aankleden en mijn medicijnen. Dan de vaatwasser leegmaken en helaas zat er in de zeef viezigheid. Schoongemaakt en een deel weer erin terug gezet en nog maar een keer aangezet. Dan mijn ontbijt en een kopje koffie. Even tijd voor mezelf en op internet kijken. Dan de medicijnen van Jan uitgezet dus hij kan weer een week vooruit. Ik erger mij eraan dat hij niets zegt. Ik moet door stom toeval ontdekken dat hij geen medicijnen heeft. Het is prachtig zonnig en het wordt weer een mooie dag. De sneeuwgrens is er niet meer. Volgens de weerberichten wordt hetop Silvester 17 graden. Dus we kunnen al op een buitenterrasje gaan zitten (als die er waren) Je kan hier nog genoeg skien door de sneeuwkanonnen . In de nacht vriest het steeds een graad of 3.
Annemarieke ik heb alles in een keer opengemaakt. Dat voelde als een heel groot cadeau. Ik ben er weer heel blij mee. Vanmorgen al een doucheschuim geprobeerd, een voor mij nieuwe geur sleep. Ja ik weet ik was aan het opstaan maar het was een heerlijk frisse citroengeur met een vleug van eucalyptus.
Ik ben Rituals na al enige jaren nog steeds niet zat.
Het is ondertussen al 11 uur geworden en moet gaan bedenken wat we gaan eten. Ik denk salade want ik heb nog een ijsbergsalade. Nog even kijken wat daar bij komt.
Ondanks alles is het jaar toch ook weer te snel gegaan. Ik hoop dat 2023 beter wordt al krijg ik mijn zus daar niet mee terug. Maar ik hoop al mijn dierbare te kunnen behouden.
Ik heb middagten gemaakt en met Jan gegeten. Daarna kwam Annemarieke mijn treintje en vogeltjes brengen. Morgen zit het voor hen er weer op en gaan ze naar huis. Maar alvast voor volgend jaar een appartementje in Gröbming geboekt. Nu komen ze in maart nog even met hun volwassen kinderen en aanhang.
Het was super mooi maar het verloopt op het moment . Eerder op de morgen was het in de zon op het balkon 18 graden nu nog 8. Aan de deur toen Annemarieke kwam was het zeer koud. De weilanden zijn nog wit van de vorst.
De rest van de middag niet veel gedaan. wel de kerstboom al grotendeels leeggemaakt. De takken gingen nogal hangen en ik wil het nieuwe jaar fris beginnen . Proberen dingen achter mij te laten. Niet eenvoudig . Ik wil in ieder geval flink rust nemen want volgende week vrijdag gaan we 2 dagen naar Wenen- Dan wil ik niet weer afgevoerd worden.

In maart gaan we in de herkansing. Dan zal ik ook van te voren reserveren bij Sajedo.