De meest onvriendelijke paardenwedstrijd ooit

Oostenrijk, Pruggern

Sonntag 23.April
Ze zeggen wel aprilletje zoet geeft nog wel eens een witte hoed maar dat hoeft voor mij echt niet meer. Het is koud de sneeuwgrens ligt net boven ons dat het liggen blijft en bij ons dus natte sneeuw. Gelukkig geen 1 ½ meter zoals in Mariazell. Daar kan je van dromen met de kerst maar toch niet eind april.
Dan heeft Jan even Jannick geholpen het Pellethok leeg te makenwant officieel mag er niets staan en morgen komen ze vullen.
Daarna even sleutel gebracht bij de moeder van Annemarieke en ook nog koffie gedronken.
Middageten gemaakt, karbonade , weer een super salade gemaakt van allerlei sla en Sprossen en gevuld met wat er nog zoal was. Jan wilde er frietjes bij ook goed.
Daarna een gevraagd of Theresa met ons mee wilde naar de Gemeindebücherei die was open omdat het Welttag des Buches was. Ze hebben nu een gebouwtje naast de Kino. We werden ontvangen door vriendelijke mensen en het werd uitgelegd . Er waren al mensen en kinderen en de kinderen die konden lezen zochten een boek uit en lazen dan een stukje voor. Theresa had al snel een boek uitgezocht „Tarzan“ die ze ook wilde lenen. Dus ze is nu lid van de bibliotheek en dat kost niets en voor een boek betaald ze 20 ct. Vond ze ook nog een videoband van Alice im Wunderland dat kost dan 50 ct. Ga ik maar af en toe naar de bieb met haar. Gaan we naar buiten kwamen we Ingrid en Jannick wandelend met de wagen met Sabrina tegen . Ze gingen ook even kijken. Later thuis waren Jannick en ik het er wel overeens dat als we alle kinderboeken in huis bij elkaar zetten we er meer hebben dan de bibliotheek. Maar het gaat om het idee.
Wij gingen naar Pruggern omdat bij Manege Resch een dressuurweekend was.
We hebben onze auto op de gemeente parkeerplaats gezet en gingen lopend er heen. We lopen de weg op naar de Manege , dan had je eerst een parkeerterrein waar ze al de paarden aan het inladen waren en aan het inpakken en dan de dressuurbak.
Er stonden best veel mensen te kijken aan de weg, komt er een paardetrut op haar paard aan en ze begon nog net niet met haar zweepje te slaan, op de openbareweg en wilde iedereen weg hebben en het moest stil zijn gelijk een of andere onvriendelijke vent die tegen ons begon en Theresa huilen , zegt hij ook nog laat dat kind stil zijn waar op Jan hem vroeg of hij de sleutel van het kind had. Nou dan heb je mij goed zitten, we kwamen nog maar aangelopen en ik gaf hem repliek begon hij over ons laten verwijderen en ik door wie?? Het is een openbare weg. De trut op het paard had vast te weinig punten gekregen en die aan het rijden was was ronduit slecht bij het aankomen lopen zagen we het paard al weigeren. Geloof niet dat het de schuld van het publiek was want het was niet luidruchtig of zo maar je hoorde wel praten of kinderstemmen. Als het in absolute stilte moet kan je beter niet de hele regio een uitnodiging in de bus doen en in alle kranten zetten. Het was ronduit een beschamende situatie en zeker geen reclame voor de paardensport. Wij zijn doorgelopen naar de Manege en samen met Theresa de paarden gaan bekijken die daar altijd zijn. Dan terug gelopen en het festijn was al ten einde. In de auto naar huis en Theresa zit helemaal gelukkig voor de tv met haar zeer oude versie van Alice im Wunderland van Disney. Wat te drinken en tum tum erbij en dan nog een waterijsje. We hebben weer aan verwennen gedaan.
Voor we vanmiddag naar de bieb gingen zagen we dachten we Felicia aan de verkeerde kant van het kattennet lopen dus ik vloog naar buiten en toen sprong de kat met een enorme sprong naar beneden de tuin in. Was dus een vreemde kat en we vragen ons af hoe die op ons balkon gekomen is. Maar na die enorme sprong kunnen we er iets bij voorstellen. Maar ik schrok me dood toen de kat sprong.