Rondje Liezen

Oostenrijk, Liezen

Vanmorgen vroeg wakker en wat tv en dan eruit. Om 9 uur klaar om te gaan en gevraagd of Theresa mee wilde gaan. Dat wilde ze wel dus met zijn drieen naar Liezen. Ik wilde even bij de MET stoppen bij ons om geld te halen maar het was zo´n chaos door de opbouw van de Ennstal Classic. Je kan niet door het centrum door de opgebouwde tribunes en feesttenten en over de andere weg richting Mez tot aan de rotonde chaos dus. Dus besloten om geld te halen in Liezen al moet ik me dan altijd bedenken waar. Dat werd de Spar daar kan je en makkelijk parkeren en zo naar binnen lopen.
Ik kijk dan ook altijd daar in de Traffik of er een treinmagazin voor Jan is en zo waar hadden ze er eentje. Dus die heb ik blij gemaakt.
Dan naar de Müller waar ik had afgesproken met de dame die de spelletjes verkocht, Jan ging met Theresa binnen kijken want ze hebben daar ook een grote speelgoed afdeling. Ze moet niet alles zien en weten. Klopte helemaal en ik kreeg er ook nog 2 tasjes bij voor de Nintendo DS. Ik heb er haar 5 gegeven en de tasjes voor haar verjaardag . Ik had eigenlijk 4 gezegd dus ze zit achterin de auto en zegt ineens maar Oma je hebt mij er 5 gegeven. Ik ja we hebben je maar verwend.
Dan wilden we naar de Möbelix want ik had dringend wat nieuwe koffieglazen nodig. Maar alles bij de XXL Lutz en Möbelix opgebroken dan erom heen gereden en aan de achterzijde geparkeerd en een vriendelijke meneer in zijn auto stopte en zei ons hoe we er konden komen. Dat was dus vanaf de achterzijde door de parkeergarage en dan was er een pad gemaakt tussen 2 opgebroken stukken waar je bij de ingang kon komen. De koffieglazen hadden ze nog en ik vond nog 2 opruimbakjes die de helft van de prijs waren. Dan de sluiproute weer terug en achterlangs naar de Obi waar we makkelijk konden parkeren. Helaas de laderails waren erg duur met 11 Euro en niet geheel de zelfde maat maar ze zitten zo ingepakt dat als je het open maakt je ze niet meer mag terug geven als het niet past. Dan zegt Jan maar je hebt aan 1 set niet genoeg want de andere rails zijn ook verrot. Dan toch maar niets meegenomen en nog even ergens anders gaan kijken want dit was een heel duur merk en omdat ze dat deel van de OBI ook al aan het ombouwen waren zocht het ook niet lekker en er liepen heel veel mannen rond maar die waren allemaal alleen voor de ombouw. Vanaf het parkeerterrein konden we eenvoudig naar de voorkant lopen en naar Forstinger want Ingrid had gevraagd of ik daar voor ee fiets voor Theresa wilde kijken. Theresa is niet zo groot en die meneer die ons hiep zei me ook dat de meeste school anfangers met een 24 starten maar zij moet een 20 hebben. Verder veel jongensmodellen en al helemaal geen lage instapmodellen. Maar ik vond er een of wel Theresa zat er al op. Met 30% korting van 279 voor 195 Euro. Een robuustmodel een beetje een Urbanmodel, met lage opstap , 6 versnellingen, handremmen, licht, en bagagedrager in Metallic paars. Dus fotos gemaakt en naar Ingrid gestuurd en een meneer erbij gehaald. We werden echt goed geholpen en het is best een hele grote winkel dus mocht ze op de fiets door de winkel fietsen. Ondertussen had Ingrid nog een foto van een fiets bij Hervis gestuurd maar daar trok Theresa haar neus voor op want ze wist heel zeker deze moest het worden. Mama zei is goed dus heeft Oma hem gekocht en Opa hem in de auto gekregen. Opa zei ze moet ook nog een vlag eraan dus hebben we zo,n vaantje aan een lange steel meegenomen. Ze is dus weer super verwend door Mama en Papa. Dan naar huis waar Ingrid intussen lekker Kaiserschmarren had klaar staan en Kaspresssuppe . Kwam Jannick ook al vroeg thuis dus die ook nog gezien en hij kwam zijn spelletjes ophalen. Nu 2 uur en thuis. Het is erg heet en super zonnig.

Dan even mijn nicht Anja feliciteren van harte en ik hoop een hele fijne dag. Rob heeft vast alweer een of andere supercreatie taart gemaakt waar ik alleen al bij het zien moet kwijlen.

Ook onze familie is weer groter geworden, Toon de zoon van mijn broer John en zijn vriendin Ramona hebben een zoon gekregen met de naam Noah James Molenaar .

Gistermiddag verbaasde we ons over de helicopters en dat ze in de buurt landde , Jannick dacht dat het oefeningen waren van de Bergrettung die hier cursus volgen. Wij hebben geen alarm gehoord. Maar we hadden bosbrand op de Stoderzinken.
Waldbrand am Stoderzinken

Die Feuerwehren Aich, Gröbming Winkl sowie die Flugdienststaffel Nord mit der FF Aigen, eine Alouette 3 des Bundesheeres Aigen, eine EC 135 Maschine des BMI und die Bergrettung Gröbming stehen seit 15:39 Uhr im Waldbrandeinsatz am Stoderzinken, Gemeinde Aich. Der etwa 50 m2 große Brand befindet sich in steilem, unwegsamen und felsigen Gelände, die Löscharbeiten gestalten sich daher äußerst schwierig. Weiters im Einsatz befinden sich der fliegerische Einsatzleiter Landesflugdienstbeauftragter BR Dieter Pilat, Staffelkommandant Ing. Josef Fritz sowie ABI Gerd Bartl vom Bereichsfeuerwehrkommando.

Während die Alouette III den Transport von Mannschaft und Gerät zur Einsatzstelle übernimmt und mittels Seilwinde absetzt, wirft die BMI Maschine überdies Wasser mittels Bambi Bucket ab. Als Löschwasserentnahmestelle dient der Ahornsee. Die Mannschaft der Flugdienststaffel Nord gräbt Erdreich händisch um und löscht Glutnester unter Geländeniveau mit Löschrucksäcken ab. Die Sicherungsarbeiten gewährleisten die Bergretter der Ortsstelle Gröbming. Die Zusammenarbeit funktioniert hervorragend, somit konnte der Brand gegen Abend schließlich unter Kontrolle gebracht werden, "Brand Aus" konnte noch nicht vermeldet werden. Der Einsatz wurde gegen 21:30 Uhr aufgrund der Dunkelheit abgebrochen.

Dat was niet eens het enige want ze moesten 3x rondom Schladming op de bergen vliegen. Een man hartaanval en heeft het niet gehaald en 2 die gestruikeld waren en niet verder konden. Was dus echt druk vliegverkeer.
De Rettung komt ook niet tot rust vanmorgen bij Haus eentje tegen de brugpeiler en ik heb het nog niet geschreven od de alarmen gaan (even na 5) Jannick die vandaag een keer vroeg thuis was en in bed lag is al op weg. Er schijnt brand te zijn.

Ingrid was met de kinderen vanmiddag naar de Sölk naar Maria en daarna nog even bij ons.

Vanaf 19 uur zijn ze met legerhelicopters mensen naar boven aan het vliegen , ik ben bang dat na dat ze vanmorgen band uit hebben gegeven op de Stoderzinken het nu opnieuw brand. Geen idee of Jannick daar ook is , we wachten maar af.

Dan vraag je je af hoe een brand "zomaar" heeft kunnen beginnen... Prachtige fiets!!!

Annemarieke 2019-07-23 23:17:23

Mooi kindje en een prachtige fiets. Groetjes.