Warmte niet goed voor mijn hersens

Oostenrijk, Liezen

Freitag 29.Juli
Goed geslapen, op tijd wakker en Theresa kwam ook nog even in bed tv kijken.
Helaas hadden we niet veel tijd dus ik zei haar als je mee wilt moet je gaan aankleden anders naar Mama. Ze wilde toch mee dus ze ging zich aankleden.
Dan met Jan naar de Lutz in Liezen gereden, aan de goede kant Gröbming uit want de start was nog bezig van de Ennstal Classic. Bij Trautenfels kwame n er vanaf de kant Tauplitz aangereden maar ook vanaf de kant Irdning, geen idee hoe de route vandaag was. Theresa vindt het geweldig om te kijken. In Liezen waren we zo klaar bij de Lutz we hadden de laatste 4 stuks dekbedden uit de reclamebak, geen idee of er nog meer in het magazijn waren. Wij hadden de buit. In Gröbming gelijk in de kast van het vakantiehuis van Annemarieke opgeruimd.
Dan naar huis. En zeer snel eten maken want we moesten vroeg eten want om 12 uur moesten we alweer gaan rijden naar het ziekenhuis in Schladming waar ik mijn controle afspraak voor mijn hand had. Het was wel grappig want de assistente van de arts moet voor de zelfde operatie maar ze wist het nog niet en de arts zei tegen mij wat vind jij er van en hoe heb je het ervaren en zou je het weer doen. En zij kon vragen stellen.
De arts was zeer tevreden en ik hoef niet meer terug, het heeft verder gewoon tijd nodig.
Jan moest gaan werken en ik had dus superlang tijd omdat Jan lang werkte vandaag. Dus heel op mijn gemak langs de Enns gaan lopen en dan naar de Hofer , helaas hadden ze niet meer waar ik voor ging . Ik had wel wat kleine dingen meegenomen. Weer helemaal de Ennsroute terug gelopen naar het centrum waar het al gekkenhuis was omdat vandaag de finisch van de Ennstal Classic daar is. Afzettingen en heel veel mensen. Ik sta bij de bank om geld te halen hmmmm geen pas, heel mijn tas overhoop geen pas. Dus waarschijnlijk bij de Hofer er in laten steken. Jan gebeld om te vragen waar hij was en hij had net zijn auto geparkeerd om naar het Bezirk te gaan om te gaan werken. (daarvoor was hij bij de Steawag) Dus die is met de auto gegaan en ik een bankje gezocht om te zitten tot Jan bij zijn werk zou zijn en inderdaad met mijn pas.
Tja met die warmte zijn mijn hersens op de loop. Het gebeurd mij altijd nij de Hofer de druk om je boodschappen op tijd weg te hebben en te betalen is geen combi voor mij. Het is altijd daar zo.
Dan alsnog geld gehaald en een bank in de schaduw gezocht, vond ik bij de katholieke kerk bij het kerkhof. Heerlijk een poos mensen kijken of wel toeristen kijken. Het is een prima tijdverdrijf en er komt wat voorbij zoals een gezin pa voorop als Indiana Jones gekleed inclusief hoed, moeders kwam net van de Cote dÀzur met zonnehoed en de bloedjes van kinderen gekleed met iets tussen hun stijlen in. De afritsbroeken en Jezus sandalen komen nog volop aan bod. Verder mensen die nog nooit van hun leven echt op een berg geweest zijn in de duurste outfits inclusief het nieuwste model bergschoenen winkelend voorbij. De andere kant zijn er toeristen die wel de bergen in gaan of de Klettersteigen doen op gympjes en geen regenkleding of andere broodnodige zaken daarbij gelukkig wel hun telefoon waar ze de Bergrettung mee kunnen bellen als ze niet meer voor of achteruit kunnen.
De omgeving barst van de Ennstal groupies in hun dure sportsleeen die te hard rijden , erg opvallend zijn en te veel lawaai maken met die auto´s.
Tja en wij wonen waar anderen veel betalen om hun vakantie te houden.

Fotos van de geweldige vakantie van de Beiltjes in Thailand.