Intensieve dag

Vanmorgen om 5 uur wakker en om 6 washet al lawaai. Ze zijn een stukje voorbij ons een nieuw huizenblok aan het bouwen. Dommelen tot 6 en dan maar wat tv kijken. Kwart voor 7 eruit gegaan en Jannick kwam de dames om 7 brengen . Beide kant en klaar en al ontbeten. Jannick dronk een snelle koffie en ging ook werken. Meli was allang naar haar werk.
Meli heeft 14 juli een uitstapje van haar werk, ze heeft speciaal gebeld of ze Theresa en Sabrina mag meenemen (het zijn geen eigen kinderen). Dat was geen probleem en ze heeft ook gevraagd om met eigen auto te rijden. Met Sabrina zo lang in een bus zitten is misschien geen goed idee. Dat was dan ook geen probleem. Theresa vertelde dat Belana haar steeds dwars zit met jij mag niet mee want Meli is niet jouw moeder. Het schijnt dat Sandra de Post verlaten heeft en nu op het Lab in Schladming werkt. Theresa zei omdat ze niet in Aich wilde werken maar ik denk eerder dat ze eruit gemikt is. Schladming is verder weg dan Aich.
Ik moest om 9 uur in Aich bij Christine zijn en de kinderen moesten mee om mij weg te brengen en ook weer op te halen. Christine kreeg bezoek en had dus zelf al veel gedaan dus om 11 toen haar visite kwam was ik klaar en heb ik Jan gebeld. Gezged dat hij bij de Feuerwehr eraf moest gaan dan ben ik alvast gaan lopen. Viel niet mee vandaag zeer warm en het was in de zon en langzaam berg opwaarts. Dus een goed oefening. na 2 jaar Corona is de fut er wel uit. Thuis eerst een groot glas drinken en dan ben ik pannenkoeken gaan bakken tot groot plezier van Theresa en Sabrina. Beide hun buikjes rond gegeten. Nu kwart voor 1 en even zitten.
Dan zei Jan ik ga een tv magazin halen en ik oh dan gaan we toch met zijn allen en een ijs eten. Theresa wilde met haar roller en Sabrina gewoon lopen . Ze wil geen hand geven of zo en we laten haar maar behalve als we oversteken. Het gaat niet snel maar we hadden alle tijd. Dan zijn we bij Post op het terras ijs gaan eten. De kinderen hadden een kinderijs met smarties versiersels en een schijf meloen. Opa had een Deense en had daar ook physalis op. Ik lust ze niet en Jan ook niet maar Theresa is er dol op. Sabrina wilde haar meloen niet dus die ging ook naar Theresa maar ze wilde ook wel mijn Heiße Liebe proberen van warme Frambozen. Behalve verse frambozen had ik ook aardbeien erbij. Het smaakte allemaal zeer goed bij deze warmte. Dan op ons gemak terug en Jan is even doorgelopen naar de Spar. Sabrina gaat niet zo makkelijk en ze had al ver gelopen voor haar doen. We kwamen bijna tegelijkertijd thuis. Onderweg zei ik tegen Theresa kan je steppen met Sabrina voorop? nee Oma. Oke kom Sabrina jij voorop staan en vasthouden en Oma steppen. Dat was erg lang geleden maar nog niet verleerd. Theresa vol bewondering voor Oma. Sabrina vond het geweldig.
Nu ben ik wel gevloerd na deze intensieve dag.