Wat een ............weer

Dinsdag
Wow vanmorgen pas om kwart voor 10 wakker en het gevoel dat ik in een coma gelegen had. Ik heb niks gemist want het regent en is donker en somber . Er wordt extreem regenval vandaag verwacht en daarbij gaat het heel erg waaien. We krijgen sneeuwval tot op 1000 m. Maar dan komt er mooi weer aan wat ik ook echt hoop.
Vandaag niet veel gedaan, ik heb geen motivatie en geen aandrijf.

Woensdag
Rondom 8 wakker , een rondje ontbijt tv en met Fiep geknuffeld. We hebben het gevoel dat Fiep achteruit gaat en hij is zo mager. Ik geef hem nu wat extra nat voer uit een zakje want hard voer eten is minimaal. Dan toch opgetaan en alle ochtenddingen gedaan. Het weer is deprimerend. Donker somber en nat.
Ik krijg regelmatig een berichtje van Facebook dat er iemand jarig is. Dat vind ik wel fijn dan vergeet ik niemand. Wat het vervelend maakt en soms pijnlijk dat ik ook berichtjes krijg van mensen die overleden zijn, sommige al jaren. Omdat we ouder worden zijn dat er ook steeds meer. Is een Facebook account opzeggen niet voldoende?
Was al in Duitsland en Oostenrijk naar buiten gekomen dat als de kinderen van school komen veel kinderen niet kunnen lezen en toch ook rekenen gaat niet echt goed.
Van Oostenrijk is dat niet zo gek , ze komen van de Kiga waar ze toch meestal een 3 jaar op zitten en daar doen ze niets aan voorbereidend lezen of rekenen. Dan hebben ze 4 jaar Volksschule. Duitsland ken ik het onderwijs systeem niet. Nu zag ik in het nieuws dat het in Nederland ook zo is en wat wordt er dan gezegd o.a corona maar er werd ook nog even gezegd dat we aan de bron moeten beginnen bij de Pabo.
Ik denk dat de bron thuis is van de kinderen. Ouders moeten voorlezen en boekjes voor hun kinderen kopen of uit de bieb halen. In de onderbouw gaan ze daar mee verder en daar moet je al kunnen opmerken dat er kinderen buiten de boot vallen. En steeds maar overgaan naar de volgende klas zonder de juiste kennis vind ik absoluut fout. Thuis niet alles afschuiven op school want ik heb al de hele dag gewerkt en in het weekend wil ik ook tijd voor mezelf. Maar ik ben vast ouderwets.
Er moet gewoon de mogelijkheid zijn dat kinderen over de basisschool langer mogen doen. Dan kunnen instromende buitenlandse kinderen ook een basisschool doen van begin tot het einde. Ze willen nu dat leraren kunnen kiezen voor bv onderbouw of bovenbouw en daarmee aan het werk mogen. Maar je interesse veranderd ook vaak. Als je ouder wordt wil je misschien ipv kleuters naar groep 6. Moeten ze dan dat deel gaan nahalen aan de Pabo ? Of wordt er dan gezegd ach met zo veel ervaring kan dat wel. Ik heb mijn zeikmuts vandaag op.
De wassen klaar en ik verbaas me dat ik er weer 2 had. Maar ja een kat die op het badkamerkleedje moest overgeven en voor je het weet wasmachine vol.Nog wat andere dingen en genoeg voor vandaag. Nog mijn broodpakket halen en klaar ben ik.

Had Malcolm pas op facebook zijn nieuwe huisdier voorgesteld , ik denk dat ik het zussie er van heb in ons trappenhuis.

Er is flink sneeuw gevallen boven gelukkig niet bij ons.

Hier in Duitsland is het onderwijssysteem het zelfde als in Österreich

Marjanne 2023-05-18 12:04:59

Het hele weer lijkt overal wel van slag…