Vaderdag en Sölkpass

Oostenrijk, Sölkpass

Vanmorgen werd ik wakker van Theresa. Die kwam met een cadeautje voor Opa , zelfgemaakt een kunstwerk. Ze moest naar de wc en die was beneden bezet en kon ze gelijk het gemaakte aan Opa geven. Ze is momenteel zich erg bewust van kunst en dat maakt ze nu ook zelf. Ze tekent dingen na, ze maakt iets met streepjes en kleuren en alles is kunst.
We gaan morgen met de familie grillen . Theresa helemaal blij want dat gaat Papa zijn griltang die Theresa gemaakt heeft op de Kiga gebruiken.
Ingrid is vandaag met de kinders de Sölkpass over naar haar moeder. Daarna gaat ze met de kinders naar Stadl an der Mur naar haar zus Edith. Theresa verheugt zich erg daar op want Edith heeft gezegd dat ze het zwembad neerzet voor alle meiden.
Ik ben verder gegaan met de wassen en ook gelijk de winterspullen uitgezocht en ook die wassen. We mogen toch hopen dat die nu opgeborgen kunnen blijven. Om half 9 waren ze allemaal vertrokken.
Dan wilde mijn koffieautomaat geen Latte maken. Hij deed alles behalve dat. Na heel veel mogelijkheden opgebruikt te hebben en veel tijd kwam ik er achter dat het binnen rubbertje niet in het pijpje zat. Die vonden we op de grond. Geen idee hoe dat kan. Omdat we vergeten waren brood uit de vriezer te halen ontbeten wij laat en dan met 2 geleende eieren en koffie ontbeten. Ingrid had gevraagd of ik bij haar de was eruit wilde halen en of ik die misschien ook kom ophangen. Dus terwijl ik met mijn eigen was bezig was is Jan de was van hen gaan halen en heb ik die uitgehangen bij ons op het balkon en aan Jannick gevraagd om nog een was bij hen erin te doen. De was op het balkon was sneller droog dan de was klaar was in de machine. Super warm en zonnig. We hadden niet veel trek in middageten maar wel in iets dus churros gemaakt. We wilden even op de Sölkpass gaan kijken zoals hel veel mensen van beide kanten vandaag deden. De almhutten zaten vol en verder heel veel motorrijders.Bovenop was nog wel sneeuw maar we hebben wel eens meer gezien. Maar het smelt ook wel heel hard met dit warme weer.Bovenop kwamen we een tour tegen van tractoren en oude Puchjes. De een met Hotel erop had een Trabantje erachter op een kar en dat was zijn slaapplaats op de motorkap was een BBQ-We hebben ze uitgezwaaid toen ze op weg gingen. Ook even een stukje omhoog gelopen en in de sneeuw gestaan. Dan terug en in Gröbming bij Post een ijsje gehaald en in het Kastanjepark opgegeten.
De andere was opgehangen van Ingrid en onze laatste was van 7 in de droger. We hadden ineens een plas water in de keuken. Volgens mij schoon water en Jan had het gootsteen kastje al open gemaakt maar geen van de leidingen. De vaatwasser los gemaakt maar het schijnt ook niet de vaatwasser te zijn. Wij hebben geen andere waterdingen aan de kant waar het water vandaan komt. Dus ik heb Jan gevraagd om de plinten eraf te halen zodat we onder de kasten kunnen kijken of we kunnen zien waar het water vandaan komt. Maar dat wil hij dan niet hij kijkt morgen wel. Dan word ik boos want ik heb een houten vloer en de kasten staan dan in het water wat ook niet fijn is voor mijn keuken.

Een van de filmpjes begint wat wazig maar wordt normaal geen idee waardoor.

Wat gaaf!!! Wij houden van de Steyr's. Met name die met de ronde neus.

Annemarieke 2019-06-10 00:09:34

Kwamen die tractoren met hun stulpjes nu uit Nederland, zag ik dat nu goed? en wat rijd Jan hard naar beneden via die s-wegen in de bergen, deed ik echt niet zo hard, vooral in de bochten....LOL.... hij dacht ook, hoe eerder hoe beter, dan zijn we thuis. het is er wel een mooie route om te rijden daar.