Het blijft feest voor Theresa

Een prachtige zonnige herfstdag al begon de dag echt koud. Ik moest om 7 uur in het DKH Schladming zijn voor het diabetiker spreekuur. Dat was vroeg opstaan om half 6. Ongeveer om half 8 klaar en moest wachten tot kwart voor 10 als de uitslagen bij de arts zouden zijn. In de tussentijd samen met Jan boodschappen gedaan bij de Hofer en dan ontbijt en koffie in de Konditorei. Dan was het alweer tijd om terug te gaan en ook al was ik een kwartiertje te vroeg ik mocht gelijk doorlopen. De uitslagen zijn allemaal perfect ook de gemiddelde waarde is goed. Dus ik hoef in principe niets. Ze hebben geen verklaring voor wat er gebeurd is en ze zeiden dat het ook door een virus veroorzaakt kan zijn. Ik moet nog wel naar de cursus voor Diabetiker omdat ik anders geen spullen krijg als ik het nodig heb. Ik vind het totaal overbodig , je bent er 3 dagen aan kwijt en in Schladming dat is niet naast de deur. Ik had een uitnodiging voor komende week gekregen maar dat heb ik niet gedaan. Het is me even allemaal teveel. Ik heb in die dagen ook een afspraak bij de HNO.
Ik heb voor mijn gevoel toch al zo veel afspraken. Morgen moet ik naar Bisschofshofen waar we al langer dan een uur over rijden naar de Orthopeed voor nek en rug. Het kost me gewoon bijna een dag.
Thuis gekomen Barbara gebeld en gevraagd of ze de huissleutels in de brievenbus doet. Een adres van een bedrijfje in Irdning opgezocht. We zoeken een bedrijf die het gat in de schoorsteen kan maken voor de kachelpijp aansluiting. Dat doet de Rauchfangkehrer niet maar die komt het wel aansluiten en keuren. Dit is een huisservice bedrijfje die van alles en nog wat doet. Ingrid belt dan vanmiddag maar die denkt dat ze alleen grasmaaien en zo doen. Dan Danuta gebeld of het goed is dat we langs zouden komen. Ze was zo lief om ketanrijst voor me te bestellen. Dat was goed dus samen met Jan naar Donnersbachwald. De weg er heen was een prachtig herfstlandschap en mooi met de blauwe lucht en de witte toppen. Ze woont ongelooflijk mooi maar wel een beetje eind van de wereld maar het is het waard. Toen we voorbij de Planneralmlift kwamen wisten we niet wat we zagen . In korte tijd een totaal Huttendorf ernaast gebouwd. Vreselijk dicht op elkaar maar wel direct naast de skilift.
We werden hartelijk ontvangen bij Danuta en Pim. We hadden veel te kletsen dus de tijd vloog voorbij. Ze hbben nog erg veel arbeid aan het huis maar er is al veel gebeurd en het is echt een leuk huis. We kregen een rondleiding van Danut en dat werkte soms op de lachspieren. Doordat het in appartementen is verdeeld zijn er heel veel bedden en elke ruimte een badkamer en wc. Voor dat ze dat allemaal een beetje tot normaal huis hebben omgebouwd. Er is dus nog heel veel werk.
In een deel hebben ze een prachtige kerameik kachel met oven enz. Die dan in een andere kamer doorloopt maar zo lief met hertjes en dieren erop. Bovenop bloemen zoals Gentiaan en Edelweiß echt leuk voor een kinderkamer. Ik houd van de serreachtige ruimte met veel kleine raampjes tot eem grote lichte wand.
Toen Ingrid en Jannick nog een huis zoeken kwam het wel in zicht maar we vonden het gelijk al te ver van de B320 af. Want ze moeten wel beide naar hun werk kunnen. Maar Danuta heeft er erg mee geboft denk ik.
Leuke fotos van Olivia en haar verjaardagsspionnenfeest en pepijn die ook een feestje had.
En een hele mooie foto van Björn die voetballer van de week is geworden.