Rutch Olympiade

Om 7 uur was Theresa ook wakker dus ik eruit en zij met opa nog wat tv kijken in bed. Dominik kwam vandaag om 7,45 . Wij moesten nog ontbijten en we moesten zorgen dat alles en iedereen klaar was om half 10 om te gaan. Maar eerst even de langlauf skiathlon dames gekeken en Teresa Stadlober ging goed mee en werd 7e en dat met 25 jaar dus ze kan zich de komende 4 jaar zeker nog verbeteren en sterker worden. Dan Oma met de hele slee stellage en Opa met de kinderen naar de babylift. Waar ze al bezig waren met het parcour uit zetten en langzaam aan druppelden de kijkers en de deelnemers binnen. Het sneeuwde af en toe licht en het was super weer. We hadden startnummer 3 van de 30 deelnemers. De eerste keer ging de afdaling niet zo goed een paal omver en een keer totaal achterste voren en Oma ernaast draven naar beneden. Later moesten ze nog een keer en toen ging het vele malen beter en hadden ze ook een beetje snelheid.
Was in ieder geval leuk en lachen. We kregen Krapfen en er waren Brezels voor de kinderen. Het prinsenpaar ontkwam er ook niet aan en die moesten met een opblaasboot en de nar erbij ook naar beneden en ook 2x. Het was schijnbaar vorig jaar voor het eerst en toen was er geen animo nu heel veel kijkers en 30 deelnemers dus een geslaagde activiteit. De kinderen mochten allemaal iets uit zoeken in een doos dus ook weer blij.
Het sneeuwde af en toe heel licht en de temperatuur lag tussen 0 en 2 graden vandaag. Na de middag werd het erg fris. Dan langs het pad naast de loipe terug naar huis dan hoefde ik de slee niet te sjouwen. Alleen de laatste 100 meter door een halve meter sneeuw ploegen. Om op de weg te komen achter ons.
Snel eten maken werd ook maar feesteten patat met een over heerlijke gemengde salade met allerlei verschillende ontkiemde zaden. En 100% runderburgers.
We waren net klaar met eten toen Diane belde wat uiteraard heel gezellig was en even een rustpuntje in mijn dag.
Terug gekomen zaten ze voor de tv Dominik met zijn ogen dicht en Theresa lekker tegen Opa aan.
Jannick kwam vragen of Theresa inderdaad nog een nachtje mag blijven en ja dat had ze al gevraagd en was goed. Net nog een Krapfe bij Jannick gegeten en ja na de karnaval zal ik het wel even voorgezien houden.
Voor mensen zoals wij die vroeger nooit karnaval vierden doen we nu aardig ons best.

We wilden eerst ook nog eigenlijk gisteravond naar de Rathausbestürmung maar voor Jan te druk , Jannick was er niet, Ingrid zat met Sabrina , Theresa was nog niet van karate terug en Oma had geen zin om alleen te gaan. Was eigenlijk ook wel goed zo.