Druk druk

Vanmorgen om 8 uur wakker een beetje tv en dan eruit. na het douchen was ik in de keuken bezig toen Erna ook tevoorschijn kwam. Ontbijten met Jan en Erna gedaan.
Ik moest dringend naar de opticien want mijn bril zakte steeds een klein stukje en dan zie ik niet goed. Dus samen met Erna aan de wandel gegaan. Het is nog steeds zacht weer. In het centrum bleek de Ennstal Classic bezig te zijn en ze waren nog niet zo lang gestart. Dus de auto´s hebben we grotendeels gezien.
Thuisgekomen ben ik de Apfelstrüdel gaan bakken en de Kartoffelwurstgulash gaan maken. Jan ging Theresa tegemoed. Jan kwam met Theresa thuis en wij aan de Apfelstrüdel met vanillesaus en Theresa aan de roerbakaardappeltjes met vlees en groente. We moesten snel weg naar het skien van Theresa want dat was op de Ritisberg in Ramsau. Erna , Opa en ik gingen met Sabrina skien. Dat ging alweer beter dan de eerste keer en ze heeft zo veel plezier. Dan waren Opa , Erna en Oma moe dus we stopten en gingen choclade drinken. Erna wilde wel wat erin hebben en ja ik ook. Erna verslikte zich bijna in de eerste slok want ze verwachtte het niet zo sterk. Het was nog te vroeg dus we gingen met de auto een rondje Ramsau doen. We kwamen om 4 terug en ik dacht dat Theresa half 5 klaar zou zijn maar ze was klaar. Ze moesten alleen nog een groepsfoto maken. Dan snel de auto in want Theresa had om half 6 weer taekwondo. Thuisgekomen een snelle gulash met een oud broodje . Jannick was ook gelukkig thuis dus die kwam boven. Die wilde ook wel gulash en Sabrina de roerbakaardappeltjes. Sabrina bleef bij Jannick en Jan heeft Theresa , Erna en mij naar de taekwondo gebracht.
Ik had Ingrid vandaag nog gevraagd of ze het geld van de nieuwe band had betaald en ze zei dat ze het niet wist . Ik moest het maar vragen . Daar aangekomen ben ik het aan Reza gaan vragen en nee het was niet betaald dus ik heb de 25 Euro betaald anders had ze haar band niet gekregen. Het was dus vandaag uitreiking.
Het was best leuk om te kijken. Na afloop moest Theresa wachten op haar examenboekje en Reza vroeg of we naar de herenkleedkamer kwamen. Daar was niemand meer want de volgende groep was al bezig. Theresa kreeg weer een lofzang. Het gesprek kwam op wedstrijden . Theresa mag wedstrijden doen als de trainer dus Reza toestemming geeft, Theresa zelf wil en de ouder moet ervoor tekenen. Theresa schoot in de stress en zei mama zegt vast geen ja. Ik heb haar gerustgesteld en gezegd Papa praat er met Mama over. Van Papa mag je dat. Reza zei het is full contact in volle uitrusting. Dat heeft ze nog nooit gedaan. Dus ik vroeg hem wordt ze daar dan op voorbereid? Ja dan gaat hij haar trainen .We hebben genoeg tijd om na te denken. Theresa heeft hem gezegd ja Reza dat wil ik.
Ik heb thuisgekomen met Jannick gesproken en die heeft geen bezwaar. Theresa heeft erg angst voor Mama want die heeft gezegd dat ze geen volgend jaar naar de Nederlandse school mag. En Theresa denkt dat ze dus de wedstrijden ook niet mag doen.
We zien het wel komt tijd komt raad. Theresa slaapt tussen ons in vanavond dus ik moet vroeg op want ze heeft morgen Nederlandse school . Jannick en Meli gaan met haar. Wij nemen Sabrina mee.
https://youtu.be/vD8PZ9GTTMw taekwondo

Daar gaat Sabrina toch maar mooi op haar skietjes. Ze komt er wel.

Liduina 2023-01-13 22:59:33

Theresa gefeliciteerd met het behalen van je band, enSabrina je bent er een topper zoals je nu al op de ski's staat.