nog steeds een snotkop

Samstag 19.März

We werden gewekt door een stemmetje die riep Opa , Oma ik sta buiten. Dus ik oh sta je buiten? Ja Oma ik sta voor de deur. Nou kom dan maar binnen en dan ik weer we zijn nog in bed.

Ze deed haar huisschoenen uit en kroop lekker in haar pyama tussen ons in en Opa moest de tv aanzetten. Het was 7.45 en Ingrid was al lang naar haar werk en volgens Theresa sliep papa nog. Opa moest gelijk haar boterham maken en drinken en tegen 9 kwam een slaperige Papa boven die wakker was geworden en Theresa miste. Ik zei nog tegen hem kom erbij maar dat deed hij toch maar niet. Ik opgestaan, snel douchen want ik wilde Flikken Rotterdam kijken op BVN. Ondertussen 11 uur Theresa zit nog steeds op ons bed , nauwelijks nog te herkennen als bed, een soort speelspringparadijs geworden.De was is al weer in de kast opgeborgen. Het bed gelijk afgehaald, dus nog een was erin.
Hoofdpijn en snotkop maar gelukkig mijn ogen weer beter. Voelt een beetje benauwd en ben erg moe.
Het weer was vanmorgen niet zonnig maar bedekt maar wat later kwam toch de zon weer door. Er is wel wat wind wat het meestal wat frisser maakt.

Langzaam vult zich onze reis. We komen op zondagmorgen aan en gaan dan naar mijn zus in Leiden. Maandag gaan we naar Schiedam naar Randy, Laura en Björn.
Dinsdagavond moeten we naar Schiphol voor de paspoort aanvraag. Vrijdag waarschijnlijk met Angela, Bert, Jula , en ik hoop ook Bianca, Peter , Nina en Jula, en misschien ook Dennis.Maar eerst paspoort ophalen op Schiphol. Zaterdag breng ik door met Diane en Jordy. En ja zondag voor dag en dauw weer naar Schiphol om naar huis te gaan.
Dus al aardig vol zo. Erna heeft voor mij een dalurenkaart bij de NS besteld wordt dan bij haar afgeleverd. Naar ons toe duurde te lang. Nu nog aan de verdere invulling gaan werken.
De tijd gaat al zo snel voor we het weten zitten we in het vliegtuig. Doordat Jannick niet op vakantie kan gaan heb ik nu wel iemand die ons naar Salzburg brengt en afhaalt. Jannick hoopt dan ook dat Malcolm na zijn vlucht nog tijd heeft om wat te gaan drinken of zo.
Ondertussen een afspraak voor de woensdag eind van de dag naar Kirsten, Jeroen, Olivia en Pepijn en heel gezellig want we mogen ook mee eten. Dan kunnen we overdag in Rotterdam in elk geval naar die nieuwe Markthal want die willen we heel graag zien.
Jannick is geslaagd voor zijn Technische Lehrgang 1. Ik heb het boek ingekeken niets voor mij nooit gedacht dat Jannick nog eens in zulke dingen zou verdiepen. Dan op 1 punt na op het hoogste niveau gehaald. Ik snap weinig van dat rekenwerk met al die technische dingen. Zweibock, Mastkran, Dreibock, Ausleger, hydrauliches Rettungsgerät,Stromerzeuger. Het verankeren , het berekenen van de last , van de kapiciteit en ga maar door. Vanavond is er jaarvergadering van de brandweer en wordt Jannick dus ook officieel na eedaflegging brandweerman. Hij mag dus voor het afleggen van zijn Technische Lehrgang 1 ook al iets extra op zijn uniform en uiteraard mag hij zijn medaille in brons dragen. Volgende week dus 4 dagen voor zijn Kranfahrer Lehrgang. Vanmorgen was hij al een poos gaan oefenen met de kraan van de brandweer. Nooit achter hem gezocht dat hij ooit dit soort dingen zou gaan doen. Zijn leraren van vroeger zouden vol ongeloof kijken inclusief de zwemleraren.
Wel lachen Theresa koopt nu al op rekening van Papa. We hebben een Amazonstick waar we tv mee kijken. Behalve vrije dingen kan je ook huren of kopen. Ze zat Mascha te kijken en waarschijnlijk is er iets in beeld gekomen bij de laatste gratis aflevering en heeft ze geklikt. Had ze voor 2,50 een aflevering gekocht. Ik dacht dat het met een pincode was beveiligd maar schijnbaar bij ons niet. Jannick kreeg dus op zijn telefoon een melding dat hij dat gekocht had. We krijgen wel altijd bij boven bepaalde leeftijd dat je eerst een pin moet ingeven maar dus niet voor kopen en huren. Wij kijken op Jannicks account dus de rekening ging naar Papa.
Dus wij leggen straks Theresa op bed want Ingrid is pas rondom 20 uur weer thuis.
Haar net lekker in bad laten spetteren en nu mag ze nog even in haar pyama in ons bed tv kijken maar ze gaat lekker in haar eigen bed straks.