Heel veel sneeuw

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Vrijdag 27 februari
Was de sneeuwval al beangstigend veel, het kan nog erger. Het heeft vannacht heel veel gesneeuwd (80cm)en we moesten ons werkelijk door de sneeuw een weg banen . Heel veel wegen zijn in de buurt afgesloten en we kunnen nog wel naar beneden naar Schladming maar alleen over Leiten want de Serpentineweg is afgesloten. De weg naar Filzmoos is afgesloten en beneden is de weg de B320 bij Mandling afgesloten.Jan kon gelukkig bij de garage in Mandling komen. Maar helaas nog steeds niets opgeschoten behalve de Gutachtung . Jan kon ook in Gröbming komen dus dat is ook geregeld maar hij moet maandag naar Liezen voor de definitieve keuring en naar de belasting in Liezen. Ik heb hem ook gezegd dat hij gelijk daar dan naar de uroloog moet gaan voor controle. Hij moetst in maart en dat is het alweer tenslotte.
De familie Zeelenberg wilde bij Sidney in Werfenweng op bezoek. Helaas niet mogelijk, het is zelfs nu twijfelachtig of de gasten naar huis morgen kunnen afreizen. Richting Salzburg is ook bij de tunnels afgesloten. We merken het nu al in de winkels dat er geen bevoorrading is geweest en ook de krant is niet gekomen.
Er zijn ook bij ons van de Dachstein af steeds kleine lawines.
Jannick was vroeg thuis want er is op dit soort dagen ook geen werk en Jorran was ook grotendeels vrij.
We kregen ’s avonds bezoek van Jan en Marijke en hun vrienden Kees en Joke. Dat was dus een reuze gezellige avond waarbij aan het eind van de avond werd geconstateerd dat Jan en Kees precies lijken op die 2 bromberen uit de Muppets.
Jorran, Jannick en Koen Zeelenberg gingen stappen in de Ramsauer Tenne en ze bleven bij Jannick slapen. Makkelijk als je tegenover de Tenne woont.