Een saaie dag

Familie is als takken aan een boom
Ze gaan allemaal andere kanten op
maar de wortels blijven hetzelfde

Vanmorgen rondom 7 wakker en ik zette de tv aan. Wij hadden dus absoluut niets meegekregen van de aanslag in Wenen. Wij hadden het ons gemoedelijk gemaakt met NLZIET en dan naar bed gegaan. het is verschrikkelijk elke keer weer als dit soort aanslagen plaatsvinden. Dit keer is het erg dichtbij gekomen. Niemand heeft het recht, ook niet uit geloof om andere mensen te doden of te verwonden. Deze stromingen willen vrij overal leven maar ze treffen hun eigen mensen het hardst . Het was juist erg druk omdat het de laatste avond voor de lockdown was.
Het is weer zeer dichtgetrokken, maar absoluut niet koud met 14 graden. Uiteraard hoop ik op nog wat zon.
Het middageten was snel klaar want we aten hetzelfde van gisteren. Nog aan Ingrid gevraagd of ze wat wilde want die was koffie komen drinken maar nee ze wilde niet. Dus ook nog een portie in de vriezer gedaan.
Helaas is de zon weggebleven vandaag en het bleef 14 graden. Niet zo heel veel gedaan verder . In de middag kwam Theresa een poosje kwekken. En ze mocht bij mij met haar eigen telefoon Papa bellen. Ze mag wel met Papa praten van Ingrid maar dan moet het op de luidspreker. Van mij mag ze alleen bellen dan gaat ze naar de slaapkamer want ik hoef niet te weten wat ze met Papa bespreekt. Ze kwam helemaal blij terug want Jannick is waarschijnlijk morgenmiddag vroeg uit en dan komt hij bij mij koffie drinken dan kan ze ook boven komen.
Melanie en haar vader Heinz willen heel graag naar Nederland op vakantie. Ik had al met Jannick besproken dat we dan eind August /September moeten gaan dan is er iets meer vrij en ietsje goedkoper hoewel Nederland heel duur is. Ik heb een groot huis in Brabant gevonden met 4 slaapkamers , 2 badkamers en zo op een park dus binnen en buitenbad , een Roompot dus ook Koos konijn is er . Dan reizen wij met Sabrina en Theresa , Jannick met Melanie, Heinz en Carmen. Het komt dan voor 10 dagen op 150 pp. Ik heb er nog wat gevonden dus Jannick kan nog kijken maar in principe vonden ze de eerste al allemaal goed. Ik moet nu nog Ingrid overtuigen om de 2 dames met ons mee te laten gaan. Wij zelf doen er 2 dagen over en overnachten zowel op de heen als op de terugreis. Dus in totaal 12 dagen . Hier waren wij allen dus in een tijdsbestek van 10 minuten overeens.
Ik kreeg net een smsje van Marjanne, haar zoon Nick heeft een 2e dochter gekregen met de mooie naam Merle, op 22 Oktober geboren 3800gr en 52 cm groot.

Trotse oma op afstand

Marjanne 2020-11-03 20:43:16

zou ook leuk zijn als we elkaar dan weer eens tegen zouden kunnen komen dan in aug/sept., is toch alweer zo'n tijdgeleden. hoop dat die hele corona crises dan ook allang weer achter de rug zal zijn dan.

Christina 2020-11-04 05:47:33

gefeliciteerd groot opa/oma en oma Marianne, en Nick en zijn vrouw met de geboorte van Merle, wat een schat van een baby is dit